h1

Hæklede gaver: Badges til reversen

3. april 2011

Hæklede badges eller brocher om man vil. En god måde at lege med perfekte kombinationer af yndlingsstof og yndlingsgarn. Jeg kan også se dem for mig på tasker og hatte!

De er meget inspirerede af de fede keramik-brocher man ser alle vegne for tiden og som jeg også var heldig at få i julegave i år. Man kan købe hvide badges i Panduro Hobby, nogle gange kan man også få dem i en mindre størrelse. En godt råd: Når man køber dem, rasler de på en meget irriterende måde. Det løses med en klat lim under nålen, som badgen sidder fast med. Det er nemlig den der rasler så irriterende, eller er det bare mig der er sart?

Trøjen på billedet er også hæklet – men det er ikke min opskrift. Den er fra “Couture crochet” af Lily Chin. En lidt grim bog, men modellerne er faktisk gode, man skal bare have fantasi til at se dem i noget andet garn og sådan…

Opskriften er fra bogen “Hæklede gaver”, der kan købes for 100 kr. her.

6 kommentarer

  1. Hej Sidsel, et spørgsmål fra en tungnem til “Til en kuldskær”: I instruktionen til knopmaskerne står der, at man skal gentage parentesen fx 7 gange ved en 7-knop. Hvis jeg gør det, ender jeg med et ugudeligt antal masker på nålen, som dels ikke er til at trække nålen igennem, dels overhovedet ikke ligner maskerne på billedet. På billedet kan jeg se 5-7 tråde. Jeg får i hvertfald det dobbelte. Hvad er det mon, jeg misforstår? På forhånd tak :-) Vh. Marie


    • Hej Marie. Det du skal huske er at trække de mange tråde op til en højde af ca. 2 cm hver gang. Så kan du trække igennem :-) Du kan måske kun se 5-7 på billedet, men der ligger en masse bagved. Mvh Sidsel


  2. Hej Sidsel, Tak for hurtigt svar. Jeg sidder og bøvler lidt med det. Pt. er det ikke smukt ;-) Når du skriver “slå meget løst op”, hvad taler vi så i maskestørrelse på en nål 8 – også omkring 2 cm?

    Synes det er lidt svært, at få maskerne til at ligge pænt ved siden af hinanden, men det kommer nok med øvelsen.


    • Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener… mener du om luftamskerne skal være 2 cm lange? Det skal de ikke. Prøv at spørge igen… (PS tak for mail – det ser superflot ud!)


  3. Er bogen (cardigan) på engelsk ? :)


    • Ja det er den :-)



Skriv et svar

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Slut dig til de 825, der følger denne blog

