h1

“Silkelet til halsen” hæklet af Aalerusen

13. juni 2011

Elsker når folk hækler efter mine opskrifter og gør det så smukt, at jeg selv får lyst til at gøre det ligesom de har gjort det. Sådan har jeg det med Aalerusens halskæder. De er tæskesmukke og jeg vil have den lilla! (håber det er ok, jeg lige snupper billedet, ellers sig til :-)

Opskriften er fra “Hæklede gaver” og nu må jeg vist i gang med en der ligner hendes, for den vil da være SÅ flot til en sort kjole jeg har i skabet.

5 kommentarer

  1. [...] sagt blev jeg inspireret af Julia til at lave nogle flere halskæder fra Hæklede gaver. Så fik jeg [...]


  2. Ej hvor er den fin! Den vil jeg da have lavet. Det er en videreudvikling af en af opskrifterne fra hæklede gaver ikke?

    Jeg synes ikke lige jeg har set denne i hæftet eller er det mig der husker forkert?

    Vh Pernille


  3. Jo, det er den der hedder “silkelet til halsen” – her bare i noget andet garn og justeret i længden og bredden.
    Den er supernem at variere – det kunne også være sjovt at lave dem i tyk uld og bruge det som tørklæde. :-) sidsel


  4. hvor er den bare fin, og hvor er det noget lækkert garn, er det merceriseret bomuld den er lavet i?


  5. Hej Jeanette

    Ja, ikke? Jeg mener hun har lavet den lilla i en silke – sikkert den tynde fra BC garn. Men merc. bomuld vil også fungere fint.

    Mvh Sidsel



Skriv et svar

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Slut dig til de 734, der følger denne blog

