h1

Hæklekurser – så kan du lære det

6. februar 2013

Jeg elsker at holde workshops, og dette år bliver helt skønt på det område :-) Hvis du trænger til ny inspiration eller skal have finpudset nogle teknikker, så kom og vær med. Det er skønt at lære noget nyt og så er det samtidig hyggeligt!

d. 16/2 – 3-d hæklekursus på FYN
Kurset afholdes af Egense Husflid. Holdet er allerede helt booket op. Jeg arbejder på at holde et andet kursus på Fyn snarest.

d. 2/3 – Hækling efter diagram – Sommerfuglen i København
Man kan komme langt med hæklemønstre på japansk, russisk og fransk, når man kan læse hæklsk – nærmere bestemt diagrammer. Lær at hækle efter diagrammer, både runde motiver og hækling i rækker. Da det er en fire-timers workshop er der god tid – også til at afprøve nogle af de mere vilde og avancerede diagrammer. Pris: 350 kr, tidsrum: kl. 11-15

d. 23/3 – Amigurumi
Lær teknikkerne til at hækle de nuttede amigurumi-figurer. Hæklede tøjdyr af japansk observans. Måske har du allerede Maja Hansens fine bøger med hæklede dyr? Her på workshoppen lærer du de teknikker der kan gøre dig mere tilfreds med resultatet. Vi skal arbejde med magiske løkker, usynlige indtagninger og sammensyning. Du lærer at hækle et par grundformer og derudover skal vi hygge med detaljer som hår, øjne og farvemønstre. Pris: 350 kr, tidsrum: kl. 11-15

Derudover skal jeg i år undervise på Nordisk Strikkesymposion – der afholdes 30. juni 2013 – 6. juli på Rødding Højskole. Her er det virkelig nogle fantastiske workshops, så jeg føler mig meget beæret over at være i så fint selskab. Jeg holder kurser i 3-d hækling, Amigurumi og Nordisk flerfarvehækling. Og jeg håber jeg selv kan komme på et par af de andre workshops, for hold da op hvor ser det spændende ud.

Og så endelig på Fanø strikkefestival, hvor jeg var som gæst for første gang for to år siden. Et skønt minde. Tilmeldingen begynder d. 1. marts og der er virkelig meget at vælge imellem! Det bliver en fest. Her holder jeg workshops i: “Hækling med farver og striber”, “Snoninger, bobler og flæser i hækling”, “Amigurumi” og “Hækl Hovedstads” (teknikkerne fra bogen Hovedstads).

Jeg håber vi ses!

Skriv et svar

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Slut dig til de 825, der følger denne blog

