h1

Cardigannernes cardigan

5. oktober 2007

Denne er jeg i gang med og det er nok det hæklemønster jeg har elsket mest, både at se på og hækle – det er smukt, sjovt og det går forholdsvist hurtigt. Det er fra bogen “Loop-d-loop crochet” af Teva Durham og billedet er fra bogens bagside.

loop-d-loop

Mit problem er blot at jeg kom til at købe for lidt garn – havde overset at der var tale om 100 g nøgler i opskriften – så jeg mangler ca. 10 nøgler! Min garnpusher er i fuld gang med at skaffe flere nøgler, men underligt nok er farven ikke i deres katalog og de kendte ikke nummeret??!! Højst besynderligt, men nu har hun fået et nøgle, så hun kan overbevise dem om, at det er noget de har produceret… og jeg går bare og krydser fingre for, at det lykkes. Tør ikke hækle mere, før jeg ved om jeg kan få garnet.

cardigan

9 kommentarer

  1. Flot mønster og fed farve! Håber det lykkes! God weekend!


  2. […] der blev til et tørklæde October 23rd, 2007 Øv, det lykkedes ikke at skaffe mere garn til den planlagte cardigan. Men i stedet for at pille op – hvem hader ikke det – udviklede det sig til et tørklæde, som har […]


  3. Hej jeg er en ung kvinde der snart skal giftes og jeg søger derfor nogle gamle opskifter på knippelhekling til min brudeslør er dt noget du evt kunne hjælpe mig med


  4. Kære Helle

    Tillykke med det forestående bryllup! Det lyder fantastisk med et brudeslør hæklet i kniplingsmønster.
    Jeg skal lige forstå det rigtigt – søger du en opskrift på et brudeslør eller bare på forskellige kniplingsmønstre?

    Mvh Sidsel


  5. Det er jo oplagt at lave en forholdsvis enkel grund fx ajourhækling og så en flot kant. Find en masse flotte kanter her: (de er på engelsk, håber det går!)

    http://www.crochetpatterncentral.com/directory/edgings.php

    Mvh Sidsel


  6. Hejsa!

    Den cardigan er bare vildt flot. Har lige opdaget din blog. Du laver mange fine ting, må jeg nok sige – hvordan får du tid til det med en baby i huset (du har en baby, ikke?)? Jeg har selv en på knap 3 mdr. og en på 3 år, og jeg synes ikke, der bliver mange minutter til hækling, men den der bog, er jeg godt nok lidt forelsket i, er der mange gode ting i den, kan den anbefales?

    Mange hilsner
    Rikke


  7. Hej Rikke

    Ja, den er forrygende! Blev dog aldrig færdig med den, fordi jeg ikke kunne få mere af garnet😦 men jeg vil helt sikkert prøve den en dag. Og jo, det er ikke altid der er meget tid til hækling når man har en lille baby. Men hvis man lader nullermænd være nullermænd (det er jeg lidt for god til) så lykkes det…😉
    Jeg synes generelt at der er nogle flotte modeller i bogen, så jeg tør godt anbefale den. Der er dog også nogle rærlige ting i starten, men dem kan man så bare grine af.

    Mvh Sidsel


  8. […] har en lang og broget historie. Det hele begyndte med at jeg købte garn ind til en helt anden cardigan. Så var der ikke garn nok og det var umuligt at skaffe det. Så levede garnet en tid som […]



Skriv et svar

