h1

Hæklerier til den den lille, der er på vej

23. oktober 2007

Babyprojekter er dejligt små og dermed overskuelige at give sig i kast med. Jeg har indtil videre hæklet en lille kjole,
yndig-kjole.jpg
en hue,
babyhue.jpg
en slange,
slange.jpg
og så er der to projekter undervejs: en lille blå trøje
blaa-troeje.jpg
som jeg har hæklet for og bagstykke til og en lille stribet kjole, som jeg dog nok synes bliver lidt for tung i det (fandens fastmasker). Tja, jeg ved jo sådan set ikke hvilket køn det bliver, men der er nu sjovest at hækle kjoler😉
Jeg har købt nogle forskellige bøger og den bedste er helt sikkert Simple crochet for cherished babies. Opskrifterne er velskrevne og meget nemme at følge og videreudvikle på (fx skifte garn eller mønster), for alle mål er med.

cherished-babies.jpg

19 kommentarer

  1. Jeg har lige kigget mig lidt omkring på din blog. Det er nogle spændende hækle-mønstre du har kastet dig ud i – jeg får helt lyst til at hækle større projekter, når jeg ser dine arbejder.

    Kh Dorte


  2. Det kan kun anbefales! Er iøvrigt vild med dit sekskanttørklæde, men gruer lidt for alle enderne der skal hæftes.

    Kh Sidsel


  3. Hej

    fantastisk mønster på det gul/grønne tørklæde.
    Har du en opskrift på mønsteret?

    VH Betina


  4. Hej Betina

    Det er fra bogen “Amazing crochet lace” – supersjovt at hækle!

    Vh Sidsel


  5. Hej..
    Jeg har ledt efter en opskrift på enhæklet babyhue her på nettet, men uden større held.. Men den er flot den du har lavet, er opskriften fra den bog du skriver om?
    Hilsen Helle, den kommende faster.


  6. Hej Helle
    Nej, den er fra bogen “… har lige glemt hvad den hedder og har lånt den ud🙂
    Men den er meget enkel:
    Hækl en cirkel i fm og stop når diameter x 3 giver den hovedomkreds du ønsker. Så laves der ikke flere udtagninger, men bare fm i hver m indtil den har den dybde du ønsker. Så kan der evt. hækles nogle øreflapper.
    Hvis du ikke er så vant til at hækle, er det selvfølgelig fuldstændig volapyk…🙂

    Vh Sidsel


  7. Jeg har hæklet lidt før, så det er ikke helt volapyk. Jeg må hellere prøve mig frem:-) Jeg er dog ikke så stærk i hvor store spædbørn er, hvor stor var din diameter ca da du stoppede med at tage ud?
    Undskyld alle disse spørgsmål, håber det er ok..
    Knus Helle


  8. Nyfødt omkreds ca. 31
    Baby 35
    Tumling 40
    Barn 45

    Så deler du bare med 3 og så har du diameteren. Ofte laver man den lidt mindre end omkredsen, hvis man ønsker den sidder helt stramt.

    Det er fint du spørger!🙂


  9. Hej. Lækre hæklerier du har her på hjemmesiden🙂
    Har du en opskrift på de små smækbukser til babyen?

    Mvh Lone


  10. Hej Lone

    Hvilke af dem mener du?
    Dem fra Hendes Verden? Der kan du nu finde opskriften på deres hjemmeside.
    http://www.hendesverden.dk/galleri/strik-og-hakl-til-baby/(Beærk at der er en fejl i opskriften, du kan finde rettelserne her på bloggen). De andre kommer i en bog ganske snart. Er ved at lægge sidste hånd på bogen “Blødt til baby” hvor en af opskrifterne er de hvide smækbukser. Jeg regner med at den udkommer i marts eller april.

    Mvh Sidsel


    • Hej Sidsel.
      Tak for det..
      Ihh Jeg glæder mig til bogen kommer🙂

      Lone


  11. Hurra hurra. Bogen kommer snart!
    (ps.man kan købe silkbloom fino hos Sommerfuglen i Vandkunsten. Det er det eneste sted i Kbh pt)


  12. De plejer også at have det hos Bette design i Klosterstræde?? Har hun droppet det? Jeg plejer at købe det på garn.dk
    Eeeeelsker silkbloom🙂

    Ja, det ser ud til det er ved at lykkes med bøgerne🙂 Den ene er færdig og den anden er meget tæt på. Hurra!


  13. Er det sandt, den ene er færdig. Sig til når den rammer butikkerne.
    Jeg er også betaget af silkbloom, men havde behov for at få det mellem hænderne før jeg købte det. Og ja, Bette i Klosterstræde har droppet det. Derfor nævnte jeg Sommerfuglen.

    Krydser fingre for det hele.


  14. Ja, og den anden er også næsten færdig. Jeg skal tage de sidste billeder i dag og torsdag, tjekke opskrifterne igennem for 99985437534. gang og så til trykkeriet! Glæder mig og er meget spændt på hvordan de bliver modtaget:-/


  15. Igen FANTASTISK! Kan man købe dem direkte af dig? (og TILLYKKE)


  16. 🙂
    Ja, jeg vil sælge dem via bloggen og forhåbentlig en masse garnforretninger.
    Nu er der kun 1 foto der mangler! Fik lige skudt bukserne i dag. Jipijeah!


  17. Sikke fine ting🙂

    Min søster er gravid så jeg er også i fuld gang. Vil rigtig gerne lave en baby hue magen til den du har lavet, men har ikke kunnet finde nogen opskrift. Kan du evt sende den til mig?🙂

    Hilsen Anja


  18. Jeg tror du kan finde noget lignende i Sys Fredens “Babyhæklet”. Jeg har ingen opskrift på den.
    Tjek også min bog “Blødt til baby” – måske kan du finde noget der🙂

    Mvh Sidsel



Skriv et svar

