h1

Ananassjal – mums

12. november 2007

Oh, er helt solgt til et ananassjal jeg er gået i gang med. Jeg er vild med kniplingshækling, fordi det aldrig når at blive kedeligt, hver række er lidt ny og i det her tilfælde kan jeg hele tiden følge sjalet, som det bliver større og flottere. Jeg hækler det i noget Isager-garn jeg havde liggende fra et forlist nederdelsprojekt.

ananassjal_001.jpg

ananas_001.jpg

amazing-lace.jpg

Mønsteret fra er fra bogen Amazing crochet lace, som nok har nogle af de allergrimmeste hækleprojekter på jorden og samtidig også et par af de virkelig smukke. Hendes ide er at tage gamle fine mønstre og blæse dem op i størrelse, men i de fleste tilfælde bruger hun noget ækelt og kluntet garn, som ødelægger det hele. Men det her tror jeg virkelig bliver en favorit og den første del er gået forbløffende hurtigt.
Jeg har ikke lige fået noget nyt babytøj på krogen, det er lidt svært når jeg ikke kender kønnet. Derudover har jeg en skummel plan om at komme i gang med at strikke og babyprojekter er overskuelige at starte med. Ved bare jeg ikke er god til at klare den der frustration, når det går monsterlangsomt og jeg hele tiden sidder og tænker at det ville gå hurtigere at hækle…

Skriv et svar

