h1

Hippiekjole færdig

9. marts 2008

Der er faktisk noget tid siden jeg blev færdig med hippiekjolen, men jeg er ikke blevet tilfreds med den pga. farverne, der slet ikke spiller. Men tøsen ser jo sød ud i hvad som helst! Jeg har planer om at lave den igen i bomuldsgarn og nogle bedre farver. Har købt garnet over nettet og venter spændt på det. Prinsessen er gået i barnevognsstrejke, så vi kommer ikke så meget omkring, så gudskelov for nettet. Denne gang har jeg husket at skrive opskriften ned undervejs, hvis nogen skulle være interesseret. Men den kommer først, når jeg er færdig med den nye…

hippiekjole.jpg

Jeg har også lige fotograferet en lille trøje som jeg oprindeligt hæklede til en venindes datter – designet er Rachel Søgaards og opskriften kan hentes her. Ærmerne bør nok være lidt længere end jeg har lavet dem, hvis den for alvor skal være varm. Men den er herlig nem at hækle og med minimal sammensyning (som er keeeedeligt).

gron-troje.jpg

14 kommentarer

  1. Jeg synes nu begge dele ser søde ud. Og jeg vil glæde mig til at opskriften på kjolen dukker op – den ser ikke alvorligt svær ud for sådan en strikker, der ikke har hæklet så meget (endnu).


  2. Begge modeller er rigtig søde, og barnet er da rigtig nuser.


  3. Jeg er rigtig interesseret i opskriften på kjolen – som jeg før har skrevet til dig, synes jeg, at du hækler nogle rigtig flotte modeller!
    Kh. Johanne


  4. Sikke en sød kjole – og en dejlige pige i den. Jeg kan godt lide farverne på kjolen, men glæder mig til at se hvilke andre farver du finder på.
    Stine


  5. Hmmm, ved du om opskriften stadig er på siden? kan simpelthen ikke finde den, og den trøje er da alt for sød…


  6. Hej Jane

    Klik på “opskrifter” ude til højre under kategorier, så finder du det indlæg hvor opskriften er. Det glæder mig at du kan lide den – vil gerne se det færdige resultat, hvis du laver den!! Kunne være rigtig skæg at se den i alle mulige forskellige versioner 🙂

    Mvh Sidsel


  7. Det er så der jeg åbenbart bliver en spasser, for jeg kan kun finde “opskrifter” under filcolana, og synes jeg har gået dem alle sammen igennem uden at finde denne trøje…
    Idéen er at lave den i noget farveskift garn, som et lille forsøg 🙂


  8. Åh, jeg misforstod! Troede det var en anden trøje 🙂
    På Folcolanas hjemmeside klikker du på opskrifter og så er det den trediesidste opskrift “Hæklet babytrøje”.


  9. Nååå, okay. Spasser mig.
    Tak for hjælpen! 🙂


  10. Ahem, det er så mig igen 🙂 Nu har jeg på fornemmelsen at du er sådan lidt en hækleekspert, så tillader mig lige at spørge. Har du en ide om, om man kan forstørre sådan et mønster? Så vidt jeg kan se er det nemlig til 6 mdr, og nu er bettepigen jo pludselig gået hen og blevet 9 mdr…


  11. Det jeg vil foreslå er at hækle den i noget tykkere garn og med en større nål. Det der er svært er så at vide præcist hvor meget større den bliver! Men måske 1 mm op i hæklenål og noget lidt tykkere garn?
    Det gør jo heller ikke noget den er lidt “luftig”, så du kan også prøve at hækle den i det foreslåede garn og så bare med en større hæklenål.


  12. PS
    Jeg tror nok jeg har lavet ærmerne lidt kortere end i mønsteret – noget med at løbe tør for garn tror jeg nok 🙂 Bare så du ikke tror at min er helt korrekt…


  13. Tror jeg prøver det med en større nål, og så lige ser det lidt an når jeg har lavet lidt.
    Havde godt luret dine korte ærmer:-)


  14. Hej Sidsel, jeg kan ikke finde denne skønne opskrift inde på hjemmesiden, som du linker til – den er der nok ikke mere. Man skulle vel ikke være så heldig at du har en kopi liggende?



Skriv et svar

