h1

Eeelsker Ravelry

27. april 2008

Tænk engang… er gået i gang med en cardigan og har lagt mit projekt ud på Ravelry, og sørme om der ikke kommer en mail fra designeren om at hun har fundet fejl i opskriften! Er det lige fagre nye vidunderlige verden, eller hvad!?

Har vist gang i lidt for mange ting i øjeblikket:

Millie cardigan – er nået til venstre ærme

Meiko jakke – mangler ærmerne, men er blevet i tvivl om jeg har lavet den for lille, så derfor ligger den i en krog og sveder lidt

Cardigan i eget design – bare et kæmpe arbejde, så kræver lidt at tage sig sammen – har nået det ene ærme og lidt til

Kjole til Luna – er færdig med bærestykket og ca. halvvejs gennem det lidt kedelige kjolestykke

Og jeg har bare HELT VILDT lyst til at starte på noget nyt!!! Men må ikke for mig selv. SKAL lave en af tingene færdig først. Må heller ikke købe mere garn foreløbig… manner hvor er jeg bare ond ved mig selv.

6 kommentarer

  1. Hej Sidsel, jeg nyder med jævne mellemrum synet af alle de fine sager du hækler og poster hér. Man må beundre din flid, iver og evne med hæklenålene! Mine har ligget stille et stykke tid, men nu er jeg blevet beriget med en smuk lille niece (idag 13 dage gammel), som bestemt – hvis hun kunne – ville fortælle mig at hun ønsker sig en hæklet kjole. Jeg kan bare ikke finde nogle, der er pæne. Jeg har kigget efter opskrifter på biblioteket, på nettet og i min yndlings-garnbiks, Sommerfuglen, uden held. Jeg forestiller mig en spencerlignende model med knapbare stropper, som den du tilsyneladende også foretrækker til Luna🙂. Jeg synes din hippiekjole er superfin, og har down-load’et opskriften, men er for langt ude af træning til at gennemskue hvordan jeg laver den større (vil ikke bruge meget tykkere nål og garn). Jeg sigter på en str. 3-6 måneder, f.eks. i merceriseret Løve bomuldsgarn. Hvor har du fundet opskriften til f.eks- Eddas kjoler? Hvor finder man andre?


  2. Kære Lise

    Tak for roser! Hvordan har du det med opskrifter på engelsk?
    Eddas kjole er fra den rigtigt gode bog: Simple crochet for cherished babies – kun den grønne følger opskriften præcist, den lyserøde er en varation jeg selv har fundet på.
    Det er mit første bud, giv et praj hvis det ikke duer med engelske bøger.

    Mvh Sidsel


  3. Er også selv ret vild med Ravelry🙂 Og herligt med hurtig feed back – enddog fra Designeren. Sikke nogle fine ting du hækler. Jeg har fået lidt “blod på tanden” her på de sidste. Ellers har det mest været kanter mv. til kjoler og trøjer, men nu er jeg igang med et halstørklæde, og fandt en fin hæklet trøje på drops som jeg overvejer at forsøge mig med. Vil helt sikkert kigge forbi her igen, for at se dine finde ting. Håber det er OK🙂


  4. Jeg var lige en tur nede igennem dine mange indlæg og faldt over din sparkedragt. Hvor er den bare flot! Og fantastisk dejlig baby inden i.


  5. Taaak!🙂
    Kig endelig forbi så tit du lyster. Kan kun anbefale hækling! Har selv planer om at lære at strikke, men udskyder det hele tiden…


  6. Elsker også Ravelry – forløbig kun som strikker – meeen det kunne da godt være jeg skulle se på det der hækling..🙂



Skriv et svar

