h1

Se min kjole…

11. maj 2008

Endelig blev Lunas grønne kjole færdig! Det er også lige i sidste øjeblik, det varer ikke længe før den er for lille😦 Jeg er superglad for den, selvom den var frygtelig kedelig at hækle.

Den er fra Bogen Candytots af Candi Jensen, jeg har bare lavet den rent ensfarvet i stedet for at have stribet bærestykke. Garnet er Schachenmayr merceriseret bomuld.

Og Luna… ja, hun er som altid festklar!

Og hvad der også er herligt… det betyder også at jeg må starte på et nyt projekt!!! Og jeg har kastet mig over Betty fra Vintage crochet. Første motiv er i hus og så blev det pludselig så kompliceret at det gik fra tv-projekt til dagslys-udhvilet-med sovende barn-projekt.

12 kommentarer

  1. Sikke en sød kjole og nogle skønne billeder af Luna i kjolen – hun ser jo så glad ud som man kan blive – dejligt livsbekræftigende🙂
    Stine


  2. Hvor er hun pragtfuld – man kommer til at smile ved bare at se på billedet. Kjolen er super flot – og i en rigtig sommergrøn.


  3. Wow en flot kjole, ærgeligt man ikke har en pige man kunne hækle sådan en til. Hvis man vel og mærke kunne hækle😉


  4. Hvor er hun dog bare et skønt lille livsstykke hende Luna! Og velekviperet ikke at forglemme🙂

    Hilsen fra Vivian


  5. Hej Sidsel,
    det er sød at finde en hæklende dansker! Jeg ved, at mange danske kvinde strikker, men det er ikke de samme. Jeg har flyttet til Denmark for næsten 3 måneder siden. Jeg kan godt lide at læse blogs om hækling. Jeg tror ikke, du bor i den samme by som mig😦 Jeg elsker at hækle, men det gør jeg næsten ikke nu. Jeg her travlt med at lære dansk. En masse af hjemmearbejde. Og arbejder jeg også.
    Kjolen, du har hæklet er meget flot. Hvad slags af garn har du brugt? Er det bomuld? Den ser ikke så stift ud. Baby ser meget tilfreds ud i hendes nye tøj!
    Mange hilsner!


  6. Hej Ivory

    Dit danske er vist fint allerede, så du kan godt begynde at hækle igen😉 Du kan jo også træne dit danske ved at skrive din egen hækleblog🙂
    Den er hæklet i merceriseret bomuld og skiftevis i den ene og anden løkke af fastmasken, derfor bliver det knapt så stift.
    kender du Ravelry.com? Der er virkelig mange kvinder fra Polen, der hækler fantastiske ting.

    Venlig hilsen
    Sidsel


  7. Hov, hér har jeg da aldrig været før!
    Det er da en bedårende lille linselus – hvor gammel er Luna?


  8. Hej Julie

    Velkommen! Ja, hun er skøn.🙂 Nu er hun 8 måneder, så på billedet er hun 5 – kors, tiden går hurtigt. Nogenlunde på alder med Mynte, så vidt jeg husker?


  9. Hvor kan jeg finde denne opskrft ?


  10. Hej Anette, det står i blogteksten🙂


  11. Hej Sidsel

    Så fin Luna var i den kjole! Jeg har selv bogen, men din version ser meget bedre ud (hun er lidt vel glad for acryl, hende Candi, ikke?).

    Selvom det er længe siden, kan du så huske hvor meget garn du brugte? I bogen er der jo angivet et nøgle af hver af farverne, men når nu jeg vil lave den ensfarvet som dig, så løber det vel ikke op i helt så mange.

    Jeg går ud fra, at du fulgte den mindste størrelse? Lavede du nogen ændringer? Har du lavet nogen af de andre ting fra den bog?

    PS: Venter spændt på dine bøger, sker der snart noget?


  12. Hej Signe

    Jeg husker det som at jeg brugte 2 nøgler. Jeg kan virkelig anbefale det garn jeg brugte. Det holder farve og karakter virkelig godt, selvom jeg var meget skeptisk lige da jeg så det.
    Jeg tror nok det var den mindste størrelse, men jeg kan ikke lige lige huske hvordan garnet passede i forhold til det hun anbefaler… og bogen har jeg lånt ud. Hvis det var tyndere end hendes, kan det godt være jeg lavede en størrelse større for at kompensere.
    Ja, jeg har lavet en vest, som modtageren blev meget glad for.
    Jeg venter også spændt på bøgerne:-/ Den til voksne kommer til september, men hvad der sker med den anden er stadig uvist.



Skriv et svar

