h1

Sambuca og lace

30. maj 2008

Mens Mille ligger og snorker lidt i en pose har jeg kastet mig over Sambuca af Doris Chan – det er et herligt mønster og jeg tror resultatet bliver godt. Jeg hækler den i langt tyndere garn (Isager tvinni tweed)  end opskriften foreskriver og det gør den mere let og luftig. Jeg laver den også væsentlig længere (den er absurd kort ifølge opskriften) og har ændret den lidt under ærmerne, der var alt for snævre til mine “barn i favn”-overarme! Jeg vil stadig lave den længere og så skal der jo ærmer på. Næste gang tror jeg jeg vil finde på en fiks måde at tage ind på og lave den taljeret…

Jeg elsker at hækle de her kniplingemønstre og har omsider givet mig selv lov til at starte på Lily Chins Lace dress, som jeg har sukket over længe. Problemet har hele tiden været at finde noget garn med den rette løbelængde, som kunne fås i nogle lækre farver. Nu har jeg opgivet det og vil hækle den i en lækker farve men med en anden løbelængde. Så håber jeg bare jeg kan få det til at passe.

2 kommentarer

  1. Åh, hvor jeg altså synes det er fedt, at du kan udbrede kendskabet til, at hækling også er andet end grydelapper og slumretæpper! Det er en nydelse at følge med i, når nu man selv i perioder foretrækker at hækle frem for at strikke. :o)


  2. tak, og i lige måde😉



Skriv et svar

