h1

Sambuca færdig

9. juni 2008

Herligt, herligt! Havde mest lyst til at starte på nye projekter, men lovede mig selv at jeg skulle gøre denne færdig først og det er jeg glad for nu. Den er ændret en del i forhold til Doris Chans mønster: Den er hæklet i Isager tvinni tweed, som er meget tyndere end det anbefalede bomuldsgarn, ærmere er gjort bredere, kroppen gjort længere og kanten mindre. Den var rimeligt sjov at hækle – især i starten, men hurtigt bliver det selvfølgelig rutine… hvad der også er fedt er at man ikke skal sy noget sammen bagefter, da den er hæklet i et stykke. Den skal nok blive brugt flittigt, tror jeg! Har allerede lyst til at hækle den i en helt lang model fordi garnet falder så pænt.

5 kommentarer

  1. uhh den ser dejlig ud!! bliver altid så imponeret over hæklede ting – nok fordi jeg ikke helt kan styre det selv *rødme*
    den er rigtig sød🙂


  2. Hvor er den FIN til dig! Hvor har du fået fat i Lily Chans opskrift? Jeg bryder mig normalt ikke ret meget om at montere i hæklerier, da jeg ikke får det så pænt som i strik…


  3. Mønsteret er Doris Chan fra bogen “Amazing crochet lace”. I bogen ser mange af modellerne forfærdelige ud – hvad sker der for hende med det garnvalg!!?? Men de rigtig sjove at hækle og med noget andet garn, bliver det somregel fedt.


  4. Den er meget, meget sød og rigtig sommerlig. Klær dig godt!


  5. […] en ny ting hun har med, men et uddrag fra en af hendes bøger – Amazing crochet lace – Sambuca jacket som jeg hæklede for efterhånden meget lang tid […]



Skriv et svar

