h1

Navlestrengen

19. april 2009

Hvordan overlever man at sende sit barn i vuggestue? Jeg mener… andre børn hygger sig måske meget godt derhenne, men mit lille pragteksemplar kan da ikke klare sig uden sin mor, kan hun? Kan jeg? Så skal der pludselig skrives navn i hendes tøj, og måske græder hun når jeg går… puha, jeg synes det er svært at skulle sende hende afsted. Jeg har endda udskudt det et stykke tid ved at gå hjemme som privat dagplejer, men til juni bliver det alvor. Kan man mon hækle noget af den overrevne navlestreng?

2 kommentarer

  1. Min datter nu 13 år, men jeg kan godt huske hvordan det var da hun gik børnehave, for der havde jeg samme problem.
    Jeg aftalte med personalet, at når jeg afleverede hende, så sagde “farvel Cecilie, mor kommer snart igen” og gik jeg.
    Jo længere tid jeg blev i børnehaven om morgen, jo mere græd hun når jeg skulle gå.
    Det er et forslag, men jeg ved ikke det virker på din datter


  2. Det tror jeg du har ret i. Har selv engang i tidernes morgen arbejdet i en vuggestue og kan godt huske hvor forvirrede børnene blev, når forældrene blev for længe.
    Jeg må bruge de næste par uger på at kvinde mig op til opgaven!



Skriv et svar

