h1

Sommerglød

20. april 2009

I går kom jeg helt i sommerstemning og gik i gang med noget til lilletøsen i nogle heftige farver. Undskyldningen for at starte på noget nyt er, at der lige er nogle teknikker, jeg gerne vil lære: nemlig at hækle motiver og sætte dem sammen i samme arbejdsgang (fremfor at hækle motiver og sy dem sammen bagefter med tusinder af ender at hæfte) – og den anden teknik  som på engelsk hedder “linked fm”. Jeg ved ikke om der findes en term på dansk for det? Lænkefastmasker? De er ret fede fordi det bliver helt tæt som fastmasker, men uden at være så bastant.

Det kan måske ses umiddelbart, men ideen er et bærestykke i blomstermotiver og en krop i ensfarvede “lænkefastmasker”. Det bliver en lille tunika.Jeg glemmer selvfølgelig at skrive opskriften ned undervejs, og det kommer jeg sikkert til at fortryde. 2009-04-20_1258492009-04-20_125927

Skriv et svar

