h1

Vest 2 – sneak peak

14. maj 2009

Her viser jeg en lille forsmag på Vest 2. Den er jeg blevet ret glad for, selvom der selvfølgelig er nogle ting jeg nu vil lave om… fx er det irriterende med sammensyningerne på skuldrene, de kan simpelthen ikke blive ordentligt pæne,2009-05-14_12.14.43 når ryggen er hæklet på tværs  i db stm. Grrr… nå, så blev jeg så meget klogere. Det er fint nok, bare en lille designglitch, som de fleste nok ikke vil bide så meget mærke i (håber jeg!)

Nå, men er til  gengæld ret stolt af at det lykkedes mig at “hækle om hjørner”, således at vestens forstykker runder fint!

10 kommentarer

  1. Spændende….


  2. Hej jeg er begyndt på denne smukke vest!! Det skal siges at det er første gang jeg hækler noget efter en opskrift – så er ikke super god. Nu står jeg i det dilemma, at jeg ikke kan forstå opskriften på ryg-stykket. Jeg har heller ikke et billede, som kan hjælpe… Kan du hjælpe mig med at forklare det med lidt flere sætninger.
    Jeg er ikke typen der giver op, så kan ikke overskue at have en halv vest liggende.
    Vh Pernille


  3. Hej
    Lidt uddybende, så går jeg galt i det der hvor jeg skal slå 42 lm masker op i rk 3? Er det 46 lm man skal slå op hvis man laver en str. L? Så det er fra 3. rk til 4. rk det går galt. Umiddelbart synes jeg heller ikke stykket er bred nok til at kunne syes sammen med forstykket? Er nok bare forvirret.

    Og tusind tak for en fantastisk bog, er blevet vild med at hækle – bedre end at strikke, for der kan man tabe masker…


  4. Hej Pernille

    Jeg tager lige et billede og lægger op, så håber jeg det bliver mere klart. Det lykkedes dig at få spejlvendt forstykket? Det er jo lidt strengt bare at skrive det sådan, men det var ikke så meget plads.🙂
    Jeg vende tilbage, skal lige tage nogle billeder…

    Vh Sidsel


  5. Lyder dejligt. Det gik fint med at spejlvende forstykket – jeg vidste jo hvordan den skulle være, så jeg talte mig lidt frem. Glæder mig til billedet.

    Super god service, at man kan få hjælp herinde.

    VH Pernille


  6. Det er så dejligt når nogen har lyst til at hækle efter en af mine opskrifter. Vil rigtigt gerne se det færdige resultat🙂
    Jeg har postet et par billeder. Bare spørg igen, hvis ikke det hjælper.

    Vh Sidsel


  7. Det lykkes, kan se det nu. Jeg troede at det stykke jeg startede med var en kant omkring ærmegabet.

    Du får et billede når den er færdig. Jeg regner med at jeg skal have fundet en fin gul knap til min vest.

    VH Pernille


  8. Fint! Lyder godt med knap, synes ikke det fungerede ordentligt med det der bindebånd. Glæder mig til at se den🙂


  9. Jeg har så også vovet mig ud i denne her – og jeg tror ikke jeg helt forstår hvad spejlvendt er, men er det at jeg hækler hver række baglæns i forhold til opskriften på højre forstykke? Eller er der et andet trick?


  10. Hej Henriette

    Ja, det er “blot” at hækle det spejlvendt i forhold til hvad du gjorde på det sidste forstykke. Jeg ved godt det er dovent kun at skrive de første par linier…. og jeg arbejder på at få resten skrevet og lagt det på bloggen. Men hvis du følger instruktionerne i de første linier og nogenlunde kan huske hvad du gjorde på det første forstykke…. så håber jeg du kan finde ud af det. Det er ingen særlige trick.
    Håber jeg må se den, når den er færdig🙂
    Vh Sidsel



Skriv et svar

