h1

Zebrataske og lidt om farveskift

14. maj 2009

Sommeren er lige om hjørnet og jeg vil have mig en sommertaske… på Ravelry kastede jeg min kærlighed på denne her, så jeg er i fuld gang med at hækle stribede firkanter.

2009-05-14_12.16.36

Det fik mig i gang med at repetere, hvordan man bedst skifter farve, når man hækler. Så jeg har sammensat en lille billedserie af, hvordan det efter min mening gøres bedst:

1: I den sidste maske før farveskiftet stopper man, før man har hæklet masken helt færdig. Her er det fm, så jeg har altså stukket nålen gennem masken, slået om og trukket garnet igennem, men ikke trukket igennem de to løkker på nålen.

2009-05-14_12.18.49

2. Sæt den nye farve garn over fingeren

2009-05-14_12.19.05

3. Træk den nye farve igennem

2009-05-14_12.19.22

4. Så ser det således ud på bagsiden:

2009-05-14_12.19.51

5. Og det synes jeg er væsentligt pænere end, hvis man bare hækler masken færdig og så skifter farve, så ser det nemlig sådan ud:

2009-05-14_12.20.33

7 kommentarer

  1. Det er da rigtigt! Tak for det input!


  2. Sikke en flot taske du er ved at hækle – jeg glæder mig til at se den færdig.
    Tak for tippet med at skifte farve – det er lige sådan nogle vejledninger der er gode at have i baghånden, når man er forholdsvis ny udi det med hækling.


  3. Tak for et godt og brugtbart tip. Nu mangler jeg bare et tip om, hvordan man kan hækle de løse ender med, så man slipper for at hæfte bagefter. Har du eventuelt et bud?


  4. Hej Sifka

    Det skal jeg nok vise dig🙂 Måske når jeg det i morgen, hvis tøsen tager en god middagslur.


  5. hejsa

    flot projekt.. Linket virker ikke.
    Jeg skal lige spørge dig, hvad gør du når tasken skal sys sammen, for ikke at man kan se farve skiftet


  6. Jeg tror måske kun linket virker hvis man er logget ind på Ravelry…
    Jeg har tænkt mig at lave sådan en lidt grov sammensyning et stykke inde på firkanten, da tasken alligevel skal fores.


  7. […] Om at hækle tæpper i oldemorfirkanter Zebrataske færdig! juni 1, 2009 Så nåede tasken lige at blive færdig, idet sommeren kom! Brugte den allerede i går, selvom stropperne ikke var […]



Skriv et svar

