h1

Doris chan-kjolen med indhold

8. oktober 2009

Jeg siger det igen – jeg elsker Doris Chans mønstre. Hun skal bare have en krammer for at være sådan en fænomenal hækledesigner!
Her er den kjole jeg har hæklet efter hendes Sweet tee-opskrift fra bogen Everyday Crochet. Den er hæklet i noget tyk hør fra BC garn. Desværre var det et restparti, så det kan ikke længere fås i sort. Jeg lovede at optræde på slap line i kjolen, for selvfølgelig skal den ses på. Så må man bare forsøge at trække maven ind og klippe det fjollede ansigtsudtryk af! Jeg har i hvert fald svært ved at smile til et kamera med selvudløser.

2009-10-08_16.21.202009-10-08_16.20.32

11 kommentarer

  1. Wauv for en kjole. Hvor er den flot – helt klassik og enkel, og så hæklet. Jeg er godt nok imponeret.


  2. Den kan virkelig anbefales! Har også hæklet en mere i lækker Silkbloom og med taljering, men den har min mor lånt.


  3. wauw hvor er den flot. Jeg har slet ikke mod til at begynde på så store projekter, for hvad nu hvis jeg ikke kan passe den, eller hvis den ikke sidder pænt, så vil jeg blive helt ærgelig:/


  4. Hold k… hvor er du produktiv (har lige hæklet en mere!!!). Den er jo også flot på!


  5. Sarah – det fede med hendes mønstre er bl.a. at man hækler dem fra oven og ned, så der går ikke lang tid før man ved om det passer🙂

    Og tak!🙂

    Rikke – den er faktisk rimeligt hurtig at hækle – stor nål og en masse huller😉


  6. Waaaaauw! Den er superflot!


  7. Tak for kommentar på min blog så jeg kunne inspireres af din.
    Jeg er jo selv hækle nørd…men helst kun småprojekter, da jeg ikke har meget tid i hverdagen.
    Dejlig inspiration….
    du kender jo nok allerede bøgerne: Claire Garland: “Toys to Crochet” og Rose Langlitz: “Tasty Crochet”, ja og så Lesley Stanfield: “100 flowers to knit & crochet” ellers er de værd at se hvis du er hæklenørd som jeg.


  8. En kjempeflott kjole!!!🙂 Så flink du er. Skulle ønske jeg fikk til å lage noe sånt til meg selv. Jeg er nok for amatør ennå🙂 Ha en fin kveld.


  9. Karen: Kendte faktisk ikke Tasty crochet. Skæg bog. Jeg har ikke gjort det så meget i den slags, fordi jeg virkelig ikke bryder mig særlig meget om at sy sammen😛

    Elin: Tusind tak! Den er faktisk ret nem at lave🙂


  10. Hej. Hvor kan jeg finde denne opskrift ?? Mvh, Annette


  11. Hej Anette, det står i blogteksten🙂



Skriv et svar

