h1

Hurra – min bog er på vej

1. november 2009

Så er jeg gået i gang med en lille bog med opskrifter på hæklet tøj til baby. Den har været lææænge undervejs, men nu kører det, og jeg er i gang med at se (og mærke) på garn til bogens modeller. Mhh mums det er svært at vælge. Så hvis nogen har noget garn de vil anbefale over alt andet til babysager, så sig endelig frem.

Og så skal farverne jo være de helt rigtige, når den udkommer til foråret. Jeg tænker at undgå de helt klassiske lyserød og lyseblå og bevæge mig mere over i grøn og lilla og så noget koralrød og måske noget appelsingul… blandet med noget lysebrunt eller måske gråt?

Oh, det er en fryd!

17 kommentarer

  1. Desværre ingen garntips fra mig, men jeg vil bare sige: RESPEEEEEKT – din egen bog – det er for sejt. Jeg glæder mig til at se den :O)


  2. Jeg er også pavestolt. Det kan være jeg får brug for din hjælp, hvis ellers dine arme vil. Jeg skal nemlig have et lille tøjdyr med i bogen…gys og gru! Der er du altså mere kompetent 🙂


  3. Gisp – jeg kan jo ikke lave opskrifter. Har du nogensinde set mit indlæg om babylegetøj :http://rekelund.spaces.live.com/blog/cns!602F2B597DCB2043!686.entry

    Måske man kunne forædle “lasen” en smule. Den er altså god til helt små babyer.

    Men du må jo sige til, hvis du har en kokret opgave til mig. Jeg er begyndt at hækle ca 50 masker hver aften. Jeg er igang med en poncho til min mor, som hun skal have i fødselsdagsgave snart, så jeg bliver nødt til at hækle lidt. Men jeg er altså ikke i topform :O(


  4. Ja, den kan jeg godt huske.
    Uha, det er altså en værre omgang med de arme. Jeg vil ikke bede dig om noget før de er blevet helt gode igen. Men måske vil jeg lade mig inspirere af lasen/sprutten – men jeg tror nok at forlaget tænker noget amigurumi-agtigt, selvom det nok er sjovere for mor end for baby.


  5. Hej Sidsel
    Ville egentlig bare skrive tillykke med, at du er i gang med en bog. Så ser jeg, at du måske mangler en opskrift på et lille tøjdyr. Noget amigurumiagtigt. Det er noget af det, jeg elsker at lave.
    Hvis du har lyst, kan du kigge ind på min blog og se, hvad jeg laver i den genre. Ved godt du kigger ind til mig indimellem, men her er der måske noget:
    http://thepukproject.blogspot.com/2009/03/amigurumi.html
    KH Puk


  6. Hej Puk!

    Ja, jeg tænkte også straks på dig, men vidste ikke om du ville ud med opskrifter, du sælger jo til butikker, ikke?
    Min mail er sidsels (snabela) gmail.com
    Det kunne være superfedt, hvis du havde lyst til at bidrage! 🙂 Hvis du lige skriver en mail, så kan vi finde ud af noget. Også om eventuelt gadekunstprojekt 🙂

    Kh Sidsel


  7. Det var godt Puk selv kom på banen, tænkte nemlig på at foreslå hende/dig (Puk) – har I set min kommentar til Street Art projektet, som jeg har lagt i et raserianfald i dag. Jeg er så træt af den “street art” der præger bybilledet i disse (valg)tider.


  8. Hej igen
    Fedt at I har tænkt på mig. Jeg vil elske at bidrage til sådan en bog! Jeg skriver en mail til dig i morgen, Sidsel.

    Hvor er det du har skrevet om street art, Rikke? Det vil jeg gerne læse, men kan ikke finde det.
    KH Puk


  9. Hej igen

    Mit syrlige opstød (ikke til dig men til dem, der bestemmer) ligger her: http://thepukproject.blogspot.com/2008/10/street-art-project_10.html

    Kh Rikke


  10. Tak Rikke! Vi må alle til kamp for mere hækling i gaderne! KH Puk


  11. Hei,
    Skal du virkelig gi ut en heklebok? Så utrolig spennende!
    Garn som jeg har brukt i det siste til baby/småbarn er garn fra Pickles.no, de har utrolig myke garn. Jeg har bare prøvd Pickles Cashemerino silk ( http://shop.textalk.se/no/artgrp.php?id=11103&grp=317719 ), og det er helt utrolig mykt, litt glatt. Pickles Extra Fine Merino ( http://shop.textalk.se/no/artgrp.php?id=11103&grp=302959 ) er også supermykt! Mine favoritter nå for tiden.


  12. Hej Guro

    Ja, Pickles er en god ide. Det vil jeg overveje, de har nemlig også lækre farver.
    Ja, det er faktisk mere et hæfte end en bog – sølle 32 sider. Men jeg synes det er rigeligt! 🙂


  13. Hej Sidsel

    Jeg hækler mest i Drops – er lige begyndt at hækle i Drops silke-alpaca (ca. pind 4), det er super super lækkert. Har også hæklet en del tæpper -og tøfler – i Drops Eskimo – det er også anbefalelsesværdigt – blødt og i mange forskellige farver. Det lyder i øvrigt som en god idé at finde alternativer til lyserød og lyseblå:)


  14. Er din bog udkommet, og i såfald hvor kan man købe den?
    Hilsen helle


  15. Hej Helle

    Nej desværre ikke endnu, jeg tror først den udkommer i september el. oktober.
    Jeg skriver selvfølgelig herinde, når jeg ved noget.
    Men jeg kan løfte sløret for at der faktisk nok vil komme to bøger i stedet for én. En til baby og en til resten af verden 😉
    Men jeg skal selvfølgelig lige nå det hele… vi får se.


  16. Kære Sidsel
    Min datter ønsker sig en hækle bog som du skulle være forfatter til, men jeg kan ikke finde titel og forlag … Kan du hjælpe
    Med venlig hilsen
    Anne-Jette


  17. Æhhh, nææ den er noget forsinket. :-/
    Der er stadig et spinkelt håb om at den kan komme inden jul, men jeg tør ikke love noget.
    Beklager dybt.

    Venligst
    Sidsel



Skriv et svar

