h1

Til alle jer fra mig

1. december 2009

Julen begynder at betyde noget mere, når man selv får børn. Så i år er det faktisk lykkedes mig at hækle en lille smule julepynt! Og har skam også pyntet en lille smule op i køkkenvinduet (lyskæde, stjerner, små fugle og julekugler – tjek!) til stor begejstring for Luna, som bare synes det er herligt nyt legetøj og foretrækker at stå oppe i vindueskarmen og stikke pærene fra lyskæden ind i egne og andres øjne, så vi kan sige “uha, skarpt lys!”

Nå, men jeg har altså hæklet nogle julehjerter til træet, som jeg vil dele med jer (ja, ja jeg skulle nok have ventet med at fotografere dem til de var blevet presset, men hvad f…).

Opskrift:

Jeg vil anbefale noget tykt garn, da de ellers bliver ganske små. Nålen skal passe til garnet.

Link til pdf-diagram til hæklet hjerte

1. række

Følg diagrammet

2. række

Hækl fm hele vejen rundt – på hjertets rundinger tages ud to gange i hver side. I hjertets spids hækles: 1 fm, 1 lm 1 fm i samme m. I hjertets midte hækles en km hele vejen ind i hullet i midten.

3. række

Hækles som anden række, men efter der er hæklet en km ned i midten af hjertet hækles et passende antal lm (svarer til løkken der skal rundt om grangrenen – det vil afhænge af garnet og af hvor det skal hænge, hvor mange det skal være). Saml løkken ved at hækle km i de tre første lm og afslut med en km i midten af hjertet. Bryd garn og hæft ende.

8 kommentarer

  1. Hvor er de fine😉


  2. Sikke’t fint hjerte! Lige sådan et, jeg står og mangler! Tak for det…
    Glædelig jul
    -LisBethLys.


  3. De er meget fine ! Mange tak🙂


  4. Hejsa

    Har tilladt mig at bruge dette billede og linke til billede og opskrift her hos dig – håber det er ok…

    Mange hilsener fra Camilla


  5. Hej.
    Jeg kunne rigtig godt tænke mig at lave de hjerter, men jeg forstår ikke diagrammet. Hvor mange masker skal man starte med osv.
    Kan du hjælpe mig med det??
    Hilsen Jonna


  6. Hej Jonna

    Så skal du vist på diagramkursus med mig🙂
    Jeg skriver om hjerterne igen d. 1. december og der skal jeg nok lave en version både med og uden diagram.

    Mvh Sidsel


  7. […] hæklede hjerte gav jeg allerede en opskrift på for flere år siden, men den kan sagtens bruges i år også. På billedet har jeg hæklet det i Lamauld fra […]


  8. […] en trøje på 2 dage, hvad tror du?  De hæklede hjerter er efter opskrift fra Sidsel Sangild https://paakrogen.wordpress.com/2009/12/01/til-alle-jer-fra-mig/  Jeg har hæklet i Peruvian Highland wool fra Filcolana på nål 5  Share this 0 likes […]



Skriv et svar

