h1

De første smagsprøver

8. december 2009

De første kulørte smagsprøver på min kommende bog. Der er ikke nogle af projekterne der er helt færdige endnu, men flere er godt i gang. Jeg gør mig alle mulige overvejelser omkring, hvordan opskrifterne skal skrives, og det havner nok på at der bliver en masse diagrammer. Hvordan har du det med diagrammer? Er de hæslige at hækle efter eller er det nemmere end tekst-opskrifter?

Første smagsprøve i blød, blød lilla måske med lidt koral?:

Anden smagsprøve i lækker angora:

9 kommentarer

  1. Sikke nogen søde smagsprøver🙂
    Jeg sværger til diagrammerne, det er langt nemmere end en skreven tekst.
    Held og lykke med bogen.


  2. Sikke nogle lækre prøver! Jeg er en af dem der har brug for begge dele. Teksten til at læse igennem og ‘forstå’ opskriften og diagrammet til at hækle eller strikke efter. Men en god forklaring om konceptet eller formgivningen i opskriften kan erstatte opskriftsteksten. held & lykke med projektet!


  3. Jeg kan også nemmere “se” opskriften i diagrammet end i det skrevne. Men en konstruktionstegning til beklædningsting er altid god, så man kan se, hvilken retning man arbejder i🙂


  4. FEDE farver – som altid, når det er dig, der hækler – superflot struktur! Det skal nok blive godt!

    Jeg vil gerne have skrven opskrift med et diagram til at støtte mig til, når jeg kommer til det sted i opskriften, hvor jeg fatter “nada” ;O)


  5. Det er jo lige så mange meninger om diagrammer som der er mennesker der hækler og strikker..
    personligt HADER jeg dem, og springer altid over en opskrift hvis der er diagram uden tekst.. Men er der tekst så er super..
    Det er rigtig svært at lave opskrifter.. Men jeg synes at de opskrifter du har lavet som har jeg prøvet er super gode, fordi du ikke glemmer noget

    Da jeg hæklede dåbskjole, da stod der intet om vendemasker, de første 50 rækker, og pludselig stod de der.. Så jeg var virkelig itvivl om måtte tænke, pille op osv…
    Der er også opskrifter hvor det slet ikke står noget om vendemasker, og den erfarende hækler ved jo at de altid skal med, med mindre der direkte står at de ikke skal.. Men man kan nu alligevel godt komme itvivl..
    Men det er slet ikke noget problem når du laver opskrifter for dine opskrifter er meget nemme at følge, og kan jeg så kan alle


  6. Hej Sidsel

    Tusind tak for garn. Jeg er ikke tilfreds med den der okker-farvede, men jeg prøver.

    Personligt fatter jeg ikke særlig meget af diagrammer, men bliver herre-irriteret, hvis opskriftens tekst udelader noget. Det stiller jo visse krav til mig, når jeg nu selv skal bidrage med en opskrift – haha!

    Den lilla bliver sikkert skøn med detaljer eller kanter i koral. Glæder mig til at se de færdige hæklerier.


  7. Aaaj, tak for alle de gode kommentarer.🙂
    Konstruktionstegninger er en god ide, dem er jeg også glad for i opskrifter.
    Det ser ud til jeg skal lave lidt mere tekst end jeg først havde tænkt mig, men det kan godt være der bliver enkelte opskrifter, hvor der kun er diagram (det er jo en meget lille bog og al den tekst fylder jo). Personligt kan jeg også bedst lide at have begge dele – en grundig tekst og et tydeligt diagram, men hvis jeg ikke kan få begge dele, vil jeg helst have et diagram.


  8. Det er en spændende proces du er i gang med !
    Jeg er til det skrevne..men hvis, der var en der var god til at forklare et diagram, så kaunne det være jeg blev omvendt🙂


  9. Jeg har jo opdaget dig så sent, at denne bog sikkert allerede er udgivet. Derfor får du ingen kommentar på diagram vs text.

    Til gengæld vil jeg meget gerne vide hvilken bog den fine lilla ting optræder i? Er fuldstændig ekset med de sting/masker (kan ikke de rette fagtermer)du bruger og den tekstur det giver. Har tit en grundopskrift, som jeg så varierer i det uendelige….
    Tak!



Skriv et svar

