h1

Domino-hækling

20. april 2010

Sidder og pusler med at lære en ny teknik: dominohækling eller tunesisk entrelac. Det er faktisk overraskende nemt, og jeg synes det ser ret godt ud med sådan noget garn der skifter farve undervejs… (nåede dog at fnyse og smide det fra mig en gang i starten og måtte gå den tunge gang og sidde og hækle en helt almindelig firkant i tunesisk hækling først. Kunne ikke lige fatte hvor man skulle stikke nålen ind – og det viser sig at være altafgørende i tunesisk hækling. Så blev man så meget klogere).

6 kommentarer

  1. Neeej da det ser rigtig spændende ud det det. Så fik du altså kastet dig ud i tunesisk hækling. Glæder mig til at se mere.


    • Det ser spændende ud, og det er nogle fine farver.
      Måske vil du en dag skrive lidt om forskellen på alm og tunesisk hækling – jeg kan se at det færdige arbejde har en lidt anden struktur, men ellers?
      God arbejdslyst


  2. Det skal jeg nok gøre en dag 🙂


  3. Jeg elsker tunesisk hækling, men får det desværre ikke brugt særligt tit. Jeg var så heldig at tømme en garnbutik for de lange hæklenåle for år tilbage og har da også investeret i en herlig bog om tunesisk hækling – og alligevel…..

    Men dominohækling lyder rigtigt, rigtigt smart 🙂


  4. Hej Mette

    Hvor er du heldig! Jeg har ikke nogle tunesiske nåle endnu, til dominohækling kan man godt bruge en almindelig hæklenål. Når jeg får tid skriver jeg en lille vejledning.

    Vh Sidsel


  5. Hej Sidsel. Jeg var også helt høj, da jeg fik fat i mine. Forretningen skulle lukke, så hæklenålene var oven i købet billige og derfor købte jeg også i de tykkelser, de havde 😉



Skriv et svar

