h1

Tæppe på vej + WIP

14. juni 2010

Jeg har sat mig for at arbejde på tæppet hver dag. Så der er fremgang…

Jeg hader at sy sammen, så det undrer mig at jeg nogensinde gik i gang med tæppet. Sammensyningerne er også… hvad skal man sige… lidt rustikke. Men ikke helt så rustikke, som når min datter hjælper med at sy sammen.

Jeg er inspireret af Klimts malerier. Har siddet og tænkt over hvad præcis det er der gør det så smukt. Og det er blandt andet det her med at farverne ikke er jævnt fordelt over det hele, men at der er områder der er mørkere eller lysere, og der er store områder der ikke svinger i valør, men kun i farve. Så det er det jeg forsøger at opnå. Indtilvidere har jeg jo kun hæklet det mørke hjørne, nu er det meningen det skal være mellemtone et godt stykke om måske nærme sig hvidt i det modstående hjørne. Der er stadig lang vej…

Så er det heldigt der også er et par andre projekter at arbejde på. Fx min Hillarytrøje fra Wilfert. Her mangler jeg kun ærmerne. Ja, det ser sært ud og jeg er meget spændt på resultatet. Garnet Livorno er helt forrygende. Meget lækkert og smukt i farven. Det vil jeg også bruge til et andet projekt jeg har i tankerne.

Og jo jeg arbejder også på bogen. Har besluttet at den sparkedragt, som mange så godt kan lide, skal med i bogen alligevel. Har lige hæklet den op igen i noget andet garn, så den er mere sommeregnet. Jeg har også justeret den lidt, så den er nemmere at hækle. Og så skal jeg bare lige finde nogle gode knapper…

9 kommentarer

  1. Hej Sidsel

    Jeg synes det lykkes rigtig godt at synliggøre din Klimt inspiration. Det er altså virkelig godt gengivet!

    Hvor er det ellers et godt forsøg, Luna har gjort!

    Sød sparkedragt – er altid imponeret over din produktivitet!

    Kh Rikke


  2. Tak, Rikke 🙂
    Der er ikke noget så sødt som en pige på 2 et halvt der gerne vil hjælpe til. Er pavestolt (og nogen gange lettere panikslagen) når hun hugger mine hæklenåle og bruger dem til at kaste med garnnøgler.
    Kh Sidsel


  3. Fantastisk, jeg glæder mig mere og mere til den bog.


  4. Ja, det bliver et meget smukt tæppe – og det vil se forrygende ud i kolonihavehuset. Det er jo sådan et sted, hvor den slags tæpper jo gerne må kastes med rund hånd 😉

    Din Wilfert-model ser også særdeles spændende ud 🙂


  5. Tak, hvor er I søde! Hvis jeg skal lave flere tæpper til kolonihaven tror jeg det skal være med tykkere garn, pyha for et arbejde…


  6. Wow det tæppe bliver godt nok fint! Og vil da være super fantastisk i dit nye kolonihavehus :0)

    Dejlig sommer torsdag til dig, KH Karen Marie


  7. He, kender til det med tæppet. Jeg besluttede mig for at lave et tæppe til stuen, og efter det projekt er jeg gået over til børnetøj. Der gik simpelthen for lang tid inden jeg kunne se et færdigt resultat. Så jeg er meget glad for jeg har fundet denne blog fyldt med fantastiske børnetøjsmønstre.

    Det er også noget nemmere at have sit hækletøj med på farten, hvis det ikke er et kæmpe tæppe 😉


  8. Hej.
    hvornår tror du at din bog kommer til salg.
    Hilsen
    Lene.


  9. dear friend….i cant understand ur language …..i happened to c ur blog in one of the follower list of my friend…n just happened to go thru …..
    then i liked it ver much…i hv been lukin for ages for a pattern of the romber pants which u hv made
    (te white one) n i was so glad i saw it here…ca u pls pls send te pattern in english…..i am expecting n my delivery is next month……i wud be very happy if u cud send it asap so i can start it rightaway



Skriv et svar

