h1

Muslingekjole a la Pernille

16. juli 2010

Pernille har hæklet muslingekjolen fra Hendes Verden som jeg designede til BC garn. Den er bare blevet så fin!
Hun har hæklet den i lyslilla Merci, som er det samme jeg hæklede Lunas version i. Hun hækler dog strammere end mig, så den er blevet lidt lille. Det er altid tricky, når man laver opskrifter. Jeg ved at jeg hækler ret løst, så de fleste skal bruge en nålstørrelse som er større end den jeg har brugt… men skal jeg så bare altid skrive et halvt nummer højere i mine opskrifter? Hmmmm… det ved jeg sgi ikke.
Og tak for at jeg måtte se kjolen, Pernille🙂

Og så er der gået kolonihavesommer i den… får da hæklet en del, men fotograferet og skrevet om det… det må vente til senere på sommeren🙂 Skal jo lige flytte rundt på nogle planter…

11 kommentarer

  1. Neej da hvor er den sød. Godt hæklet Pernille!


  2. Tak for det! Jeg er gået i gang med et par nye projekter. Den lille hue med muslinger og et par smækbukser.

    Denne gang vil jeg prøve ikke at hækle så stramt. Kan allerede mærke, at det er noget mere behageligt for hænderne…

    Men sådan er det når man ikke har hæklet før – så ved man ikke rigtig hvad der er stramt og løst.


  3. Jeg har også heklet en kjole etter din oppskrift, den har ligget uferdig en stund, men ble ferdig i dag. Den var den aller første hekleoppskriften jeg fulgte, og den var lett forståelig. Her er min variant: http://garntastisk.blogspot.com/2010/07/babykjole.html

    Tusen takk for din inspirerende blogg og dine vakre oppskrifter!🙂


  4. Hej Sidsel

    Hvad er forskellen på den kjole som er på bloggen og den som var i hendes verden ?….overvejer at hækle den som tunika til min pige på 7 år i tykkere garn. ( har desværre ikke bladet, men det er vel til at få fat i på egmont)
    Sommerhilsner
    Sine


  5. Hej Sine

    Den her på bloggen er langt mere simpel og kun til helt lille baby, hvor den i Hendes Verden er til større babyer og har mere facon og sving i skørtet🙂

    Regnvejrshilsener
    Sidsel


  6. Tak Sidsel, jeg finder bladet og går igang med at konvertere kjolen op til en str. 7 år….det skal nok blive sjovt🙂
    Sommerhilsner
    Sine


  7. Det lyder godt. Det glæder jeg mig til at se🙂
    Konstruktionen er sådan set rimelig enkel, så det burde kunne lade sig gøre.

    Vh Sidsel


  8. Hi! I found this “Hip Dress” on Ravelry. I am having a very hard time understanding the instructions for Row 3. Can you please help? I don’t understand. Is all of that happening on the side of the shells or on the shells? Should I turn and work the other side or do the chains start going out away from the work? Then after I YO the first time what stitch do I draw the yarn through? It says “next st”, am I suposed to turn and go back? And if I draw the yarn through 2 loops each time I’m left with no loops, not 2 as the directions say.

    This dress is SOOOOOOO cute and I really want to make it. Please help!!!!


  9. Jeg kan ikke finde opskriften på den søde muslinge kjole – hvor finder jeg den?


  10. Hvor finder jeg opskriften på denne fine kjole? Ikke så nemt at finde et blad fra 2010.



Skriv et svar

