h1

Hæklede gaver: Bølger til halsen

3. marts 2011

Den næste model jeg vil rpæsentere er “Bølger til halsen” fra “Hæklede gaver”. Den er inspireret af tidligere tiders mere tilknappede look. Den varmer uden at fylde for meget indendørs. Jeg synes, man får sådan et elegant, gammeldags look samtidig med, at man kan have noget nedringet på uden at blive forkølet🙂. Man skal nok lige vente en uges tid, før man kan bruge den udendørs!
Den er hæklet i et af mine favorit-mønstre nemlig bølgerne, som også blev brugt til smækbukserne fra Hendes Verden. Den er formgivet diskret ved at ændre maskehøjden.
Her er den hæklet i Drops delight. Jeg synes det er et godt garn. Til at begynde med rynkede jeg lidt på næsen af det, men det fungerer sgu ret godt! Billigt, gode farveskalaer, det kradser ikke for meget og det kan vaskes i maskine. Man kan jo vælge at bryde garnet undervejs, hvis der er nogle af farverne i farveskalen man synes er for skrappe. Så bliver det mere subtilt. Man kan selvfølgelig også lave den ensfarvet – så træder bølgerne endnu tydeligere frem.
Jeg kunne forestille mig at BC garns Angora fino ville være helt utrolig lækker til en ensfarvet og dejligt varm model. Til en mere sommerlig version vil Livorno fra Wilferts være rigtig lækker. Det passer ikke helt i løbelængde, men halsvarmeren er nem at justere i størrelsen.
Modellen er min smukke kusine, der hapsede halsvarmeren efter vores fotosession. Så nu har jeg hæklet en ny til mig selv i Drops delight nr. 07, hvor jeg har fjernet det blå.

One comment

  1. Den må jeg absolut prøve at lave. Rigtig flot – og god til en sart “sopranhals”.
    Knus Aase



Skriv et svar

