h1

Hæklede gaver: Til den pyntesyge

22. marts 2011

I bogen “Hæklede gaver” er der 4 opskrifter på hæklede smykker. Det er i hvert fald et hurtigt projekt, man kan nå i sidste øjeblik! Mangler du lige nogle øreringe, der matcher din kjole? Så er de hæklet på under en time.

Her viser jeg bare et af dem, de andre må du se i bogen. Variationsmulighederne er uendelige, her er de lavet ret markante, men man kan selvfølgelig lave nogle, der er lidt mindre.

Garnet skal være tyndt – man kan måske fristes til at bruge bomuld, men efter min mening bliver resultatet helt klart mest tilfredsstillende i uld. Det er noget med den måde maskerne smelter mere sammen på – og så er uld også lettere for ørerne!

4 kommentarer

  1. En skøn lille bog -jeg har allerede hæklet flere ting fra bogen.Bogen dukkede op på et godt tidspunkt -jeg har en øm skulder (for meget filtning)men hækling kan jeg klare – især med en fin hæklenål :)Der er en skøn hæklet trøje på billedet med “badge-brocherne” findes der mon en opskrift på den? Tak for bogen og go vind!


  2. Hej Anne-Marie

    Det er jeg glad for at høre🙂
    Sjovt at du især kan hækle med fin nål, jeg plejer at blive lidt øm af for meget arbejde med fin nål.
    Trøjen er rigtig lækker – men det er desværre ikke min opskrift, den er fra bogen “Couture crochet” af Lily Chin. En lidt grim bog, men der er nu nogle gode opskrifter i, man skal bare have lidt fantasi🙂

    Mvh Sidsel


  3. Hej Sidsel
    Jeg er usikker på en ting ift de hæklede øreringe – hækler man rundt om kobbertråden?
    Det er LIGE en gave for min søster😉


    • Hej Dinna. Det kunne man sikkert også med et godt resultat, men her har jeg brugt en ret bøjelig kobbertråd, som hækles med sammen med garnet. Fedt at du har fundet det rigtige til din søster! Mvh Sidsel



Skriv et svar

