Hæklede gaver: Dobbelt op til halsen

31. marts 2011

De her tørklæder er sjove  og hurtige at lave, men de er så skrøbelige, at man er nødt til at bruge to sammen. Så kan man også lege med farverne. Det ene er hæklet i Isagers tvinni og det andet i Semilla fino fra BC garn. Man kunne sagtens forestille sig nogle med mere farvekontrast – måske et rødt og et hvidt?

Opskriften er fra bogen “Hæklede gaver”, der kan købes for 100 kr. her.

Advertisements

2 kommentarer

  1. Hej Sidsel.
    Jeg er igang med dette tørklæde i noget lækkert silkegarn og hæklenål nr. 10 (den eneste store jeg har)
    Jeg har et par spørgsmål til opskriften:
    Jeg savner en angivelse af hvor mange masker der skal være på rækkerne. Jeg er nemlig i tvivl om den første luftmaske på rækken er den der skal hækles 2 fastmasker i på næste række, eller om den er udenfor nummer. Jeg ved heller ikke om når man starter på en ny række, så skal springe den første maske over, så den første luftmaske bliver erstatning for en fastmaske.
    Håber du forstår hvad jeg mener.
    Det er nemlig ikke til at se om jeg er på rette vej, når nu det ser så rodet ud indtil det bliver strukket ud.
    Mvh. Anne.

  2. Hej Anne
    Du skal altid kun hækle fm i fm, det er kun på første række du skal hækle ned i en lm.
    1. række: 3 m
    2. række: 4 m
    3. række 5 m
    osv.
    Det er helt sikkert svær at se hvor nålen skal ind når man hækler det med en for stor hæklenål. Men jeg synes resultatet er besværet værd 🙂
    Mvh Sidsel