h1

Blødt til baby: Vamset kimonitrøje

6. april 2011

Her endnu et mønster fra bogen “Blødt til baby”. En varm trøje har alle babyer brug for. Denne hæklede cardigan/kimono er hæklet i et simpelt mønster, der har en lækker tekstur. Desuden falder det pænt og er meget blødt af hækling at være.

Konstruktionen er lavet, så der er et minimum af sammensyning – efter min mening nok den kedeligste del, bortset fra at hæfte ender. En særlig detalje er kanten, som er lavet på en måde, så man får en helt skarptegnet grænse mellem det lilla og den koralfarvede kant. En af mine yndlingsdetaljer🙂

Knapperne er fra Garn-iture, som har mange fede, betrukne knapper og som også sælger bogen Blødt til baby.

7 kommentarer

  1. Sidder i bangkok og forsoeger at haekle den dejlige vamsede kimono. Men kan ikke forstaa opskriften efter at der staar “nu er aermet faerdigt”, selv min mor der har alt for mange aars erfaring kunne ikke faa det til at give mening.

    Hvorfor skal jeg bryde garnet?
    Hvor skal jeg saette det fast?
    Og det virker godt nok som mange luftmasker at skulle slaa op -40, da jeg haekler til 3-6 mdr.

    haaber at du kan hjaelpe mig.


  2. Sikke noget. Der skulle selvfølgelig stå:
    “Bryd garnet og sæt det fast (34) 38 (40) 44 (48) m fra ærmekanten”.
    Jeg håber det hjælper, ellers må du spørge igen.

    Mvh Sidsel


  3. Super! Nu kan jeg være med igen. Tusind tak!


  4. Jeg elsker dette mønster. Har færdiggjort en kimono og har en mere på vej til lillebror, der kommer i april:) og så er jeg i gang med en til min store pige på 4 år. Mønsteret er også brugt til vimpler til babyværelset:)


    • Dejligt!🙂


  5. Hvor er det lige jeg kan købe opskriften?🙂



Skriv et svar

