h1

Hæklede knopper

31. maj 2011

Jeg tager lige en pause fra havearbejdet, selvom det er svært at løsrive sig fra akelejer, minikiwi og en masse forskellige mynter, der allesammen skal i jorden🙂 (for mynternes vedkommende forsvarligt spærret inde i en murerbalje).

“Knopper” indgår i flere af opskrifterne i “Blødt til baby” og “Hæklede gaver”. Jeg ved ikke om jeg har forklaret det godt nok i bøgerne, så jeg vil lige poste en lille video, hvoraf man kan lære princippet i “knopper”. Bemærk dog at det ikke præcis er sådan jeg gør i opskrifterne, man kan nemlig variere dem på utallige måder. Men det giver en god ide om hvad man skal. Jeg kan generelt anbefale at søge på hæklevideoer på youtube – det er næsten som at sidde og se sin oldemor over skulderen, mens hun tålmodigt forklarer en om hæklingens mysterier.

Ja, jeg lærte at hækle af min oldemor. Gid jeg kunne have vist hende bøgerne.

 

Skriv et svar

