h1

To kurser i hækling

19. juni 2011

Efter afstemningen har jeg besluttet mig for at udbyde de to kurser, der var mest populære (jeg kan se at begynderkurset også var populært, men det må blive en anden gang). Det kommer til at foregå i løbet af efteråret i  Sommerfuglen, Vandkunsten, København K og måske også andre steder. Tid og den slags skal jeg nok oplyse senere, når der ligger fast.  Jeg glæder mig allerede – så håber jeg bare, der er nogen som vil lege med🙂

Hvis du har et godt forslag til en teknik eller et eller andet som kunne falde inde for de to kurser, så er jeg meget lydhør.

Kursus 1: Lær at hækle efter diagram

Er du også vild med de japanske hæklebøger? Man kan jo ikke forstå,
hvad der står, men det er som regel heller ikke nødvendigt, for man
kan jo ”bare” følge diagrammet. På dette kursus lærer du at hækle
efter diagram. Vi vil både arbejde med almindelige mønstre og med
runde motiver.
Du skal kunne de basale hæklemasker i forvejen.

Kursus 2: Hækl med farver og striber

Lær nogle gode tricks til at få dine kulørte hæklerier til at se
flottere ud (og undgå at hæfte helt så mange ender). Lær at lave
farveskift og flotte farvede kanter. Vi vil arbejde med forskellige
teknikker, der gør brug af farve, herunder mosaikhækling.
Du skal kunne de basale hæklemasker i forvejen.

4 kommentarer

  1. Jamen der er det jo, det hæklede sjal jeg har ledt efter i blogland, siden jeg mødte det i en billede-google.
    Det er det blå sjal du har i din header, findes der et mønster et eller andet sted?

    Fru Forstad


  2. Hej Fru forstad

    Jo, der er en opskrift på de enkelte motiver, men ikke på hele sjalet. Men det er jo også blot at hækle mange af dem og sy eller hækle dem sammen. Mit sjal glemte jeg desværre i toget, rigtig ærgerligt.
    https://paakrogen.wordpress.com/2007/12/04/opskrift-pa-spiraler/
    God fornøjelse!
    Sidsel


  3. Hej Sidsel.
    Det billede der er af tæppet her over, findes der en opskrift til det?
    – og hvor?
    Hilsen Winnie


  4. Hej Winnie🙂

    Jeg har ikke selv opskriften, men den er fra bogen “Mosaic Magic: Afghans Made Easy” af Lily Chin. Supersmukt🙂 Øver mig på mosaik-hækling for tiden. Det er en fed teknik med mange muligheder.
    Mvh Sidsel



Skriv et svar

