h1

Mælkedrengebukser fra Blødt til baby

6. juli 2011

Når man hækler rundt, er det ikke altid let at få “sømmen” til at blive usynlig. I tilfældet med mælkedrengebukserne ville det give en sørens masse ender at hæfte, hvis man afsluttede efter hver omgang og syede det sammen til sidst. Derfor fører man garnet op efter hver række.

Jeg eksperimenterede meget med at få det til at blive usynligt, men det lykkedes ikke… Det jeg fandt frem til var at det helt simple metode faktisk var den der blev pænest.

Her kan du se hvordan min søm ser ud på mælkedrengebukserne. Hvis du har lavet en, der er pænere, vil jeg rigtigt gerne høre om det, for hold da op det har givet mig mange grå hår!

6 kommentarer

  1. Hej Sidsel

    Jeg har ikke løsningen. Jeg ville blot dele din fustration. Jeg er igang med en poncho rundhæklet i hstm – jeg kan ikke få lortet til at funke. Samlingen henover ponchoen bliver skrå. Jeg er begyndt at tvivle på, om jeg overhovedet kan hækle. Det er gået helt i kage.

    Kh Rikke


    • Big help, big help. And sulripateve news of course.


  2. Hmm, det kan du måske løse ved at vende hver gang i stedet for at hækle i spiral. Det synes jeg at jeg har oplevet før.

    Kh Sidsel


  3. Hej Sidsel 🙂
    Jeg er gået igang med mælkedrengebukserne, men bruger noget andet garn som kun har en løbelængde på 175 m… Så er lidt bange for om diameteren bliver for stor. Jeg har laver den mindste størrelse, og hvis jeg måler “diameteren” når benet er trykket sammen giver det ca. 10 cm. Jeg har ikke lige nogen baby at måle det på, da det er til en barselsgave, men måske du kan fortælle mig om det i stedet bliver til størrelsen større? For så kan jeg jo bare hækle bene lidt længere så dimensionerne passer 🙂 Tak om du kan hjælpe 🙂
    Mvh Helene


  4. Hej Helene

    Det passer meget godt.Omkredsen på benet på dem jeg har lavet i størrelse 1-3 mdr er 21 cm. Så hækl du bare videre! 🙂

    Mvh Sidsel


    • Tak 🙂 Så vil jeg fortsætte med ro i sindet 😉



Skriv et svar

