h1

Farver på arbejdsbordet

20. oktober 2011

Det er altid en lidt underlig fornemmelse, når nogle opskrifter er sendt ud i verden. “Kan folk nu bruge dem? Er de for mærkelige/svære/lette/fulde af fejl?”. Den eneste kur mod sådanne tanker er at kaste sig over noget andet. På arbejdsbordet lige nu ligger luffer og handsker. Jeg skifter lidt mellem dem, for de byder på forskellige frustrationer, og når jeg bliver for irriteret på handskerne, har jeg fået en ny ide til lufferne og omvendt. Derudover eksperimenterer jeg med forskellige farveteknikker, så jeg forhåbentlig er helt klar til at skulle undervise andre i at hækle med flere farver. Det kan man godt blive bidt af, skulle jeg hilse og sige… det er normalt ikke ligefrem kulør der kendetegner mine designs, de er vist stort set alle ensfarvede, så det er en udfordring. Men en af de sjove.

Onde tunger vil sige at det stadig er ret meget hen i det ensfarvede og det har de ret i, men jeg prøver også med lidt mere kulør (selvom der stadig er lang vej til at blive en farvebombe som Charlotte Kaae! Wow, det er så spiseligt, det hun laver).

5 kommentarer

  1. Det ser spændende ud. Flot at du har kastet dig ud i hansker. Jeg kan sagtens forestille mig, at det er en større udfordring. Er det en “sock monky” der har sneget sig ind i hæklerierne på det nederste billede?


  2. Ha ha sock monky! Er det betegnelse for varierede garner? En “sock ugly” ???
    Ja, jeg har nu droppet den første handske-konstruktionsmåde, den er simpelthen for svær at formidle ordentligt i en opskrift. Så nu forsøger jeg en anden metode. Men i mellemtiden er jeg lige slået ind på en tangent der er gamle hækleteknikker… har købt udstyr og bøger og venter med længsel på postbudet.


  3. Smiler tak Sidsel for de pæne ord. Har lige købt strikkede gaver, og glæder mig i den grad til at strikke fra den. Skøn bog!


  4. Nej nej. Jeg troede seriøst, at det var en “sock monky” i det mønster. Prøv lige at billedgoogle udtrykket og kig én gang til på billedet. Blå hat – rød mund – lange masker som kinder. Den er god nok🙂


  5. Ha ha! Der var engang en abe…:-)



Skriv et svar

