h1

Hakning og gobelinhækling

21. oktober 2011

Har været på indkøb… jeg er nok lidt af en tekniknørd. Det tænder mig at lære nye teknikker. Længe har jeg tænkt på de her to gamle teknikker og leget lidt med tanken, men nu skulle det være, og jeg har investeret i bøger og udstyr. Jeg glæder mig til at lege!

Mens jeg venter på mine seje hakkenåle, vil jeg gå i gang med gobelinhækling. Det er i øvrigt lidt sjovt… på svensk hedder det påtning eller smygmaskvirkning, på norsk pjoning, men på dansk hedder det gobelinhækling. Pretentious, moi?

Jeg tror jeg vil kalde det kædemaskehækling.

 

 

Og se her, de første har allerede hæklet et par ting fra 3-d hækling!

Julia har hæklet efterårsblade og en sløjfe

Jeanetta har hæklet huen i bølgemønster

5 kommentarer

  1. Jo, fint skal det åbenbart være. Men jeg har nu også set dem omtalt som “strikkehækling” i en Lis Paludan bog (så vidt jeg husker).

    Kh Rikke


  2. Ja, det tror jeg er hakningen, der også kaldes det. Og det kaldes også tunesisk hækling… gad vide om der er flere navne?

    Kh Sidsel


  3. Elsker tunesisk hækling – hvor har du fået fat i bøgerne henne? Kommer der forresten flere kurser i hækling med farver/mosaik? d. 26. er lidt dum for mig, nemlig.
    kh
    Marie-Louise


  4. Hej Marie-Louise

    Den ene har jeg købt direkte fra forfatteren (Patrick Zein), de andre har jeg købt i en svensk webbutik
    http://slojdmagasinet.nya-ebutik.se/

    Kurset i farver/mosaik ligger d. 16 og 30 november, så måske kan du der.🙂

    Hvis der er nok interesse, laver jeg med glæde flere kurser. Jeg kan godt lide at undervise.

    Kh Sidsel


    • Hej igen
      Jeps det er så d. 16 jeg ikke kan – vidste jeg skulle have tjekket datoen hmm. Men jeg holder øje med Sommerfuglen så ang nye kurser, det ser så spændende ud!
      kh
      Marie-Louise



Skriv et svar

