h1

Eksperimenter med “skyggehækling”

3. november 2011

Er tæt på færdig med en fødselsdagsgave til min mor (jeg tror ikke hun læser med her!)

De er lavet i en ny teknik som jeg har opfundet – inspireret af skyggestrik. Jeg ledte på nettet efter noget tilsvarende i hækling, men den måde det var lavet på, synes jeg lidt klumpet og besværlig. Ideen er jo at man fra den ene side blot ser striber og fra den anden pludselig kan se et motiv. Den effekt ikke helt så veludviklet med min form for skyggehækling, til gengæld synes jeg det bliver langt pænere. Det får sådan en vævet karakter.

Her kan du se det lige oppe fra:

Og her lidt mere fra neden:

Oh well, det er ikke lige så perfekt som strikket skyggehækling, men jeg er nu glad for det alligevel 🙂

Jeg arbejder på et par modeller i skyggehækling, så det kommer der til at blive mere af her på bloggen.

I am experimenting with “illusion crochet” inspired by “illusion knit“. I found some tutorials for this online, but was not satisfied, so I experimented, and this is what I came up with. The idea is that from the top you just see stripes and when you turn the work a motive appears. Oh well, I it not as perfect as illusion knit, but it has a nice woven character that I love. Am working on a couple of patterns using this kind of illusion crochet, more about that later 🙂

 

 

 

7 kommentarer

  1. Hvor ser det fint ud.
    Jeg får vældig lyst til at hoppe på det eksperiment.
    Glæder mig til at se mere.


  2. Det så meget spennende ut, Sidsel. Og ved første øyekast, trodde jeg du hadde hakket!!!
    (heftet er nå bestillt, og på vei til butikken. Om ikke lenge har du det)


  3. Wow, den teknik ser super spændende ud. Sjov effekt du har fået frem!


  4. Ja, den er skæg ikke? Og det minder lidt om hakning. Jeg skal lige eksperimentere lidt, så skal jeg nok fortælle mere.


  5. Hej Sidsel

    hvor ser det spændend ud og super flot i det råhvide og sorte.

    Vi ses i morgen, Stine:)


  6. WOW, hvor ser det fedt ud 🙂


    • Tak! 🙂



Skriv et svar

