h1

Et af mine første forsøg på strik

14. november 2011

Efter at jeg lærte at strikke vrang af Julia på Fanø strikkefestival har jeg forsøgt mig med at strikke lidt. De fleste ting har jeg bare skyndt mig at pille op med det samme, men nu har jeg faktisk gjort noget færdigt. Jævnt og perfekt er det bestemt ikke, men jeg har lært flere nye ting undervejs, så alene det var det hele værd. Der er tale om et par benvarmere til Luna.

Fra den ene side ser de sådan ud … tjaaa skal vist lige lære noget om at tælle rækker, for opdagede undervejs i nr. 2 at jeg da ikke havde helt fat i det. Men gad ikke pille op.

Den øverste er strikket som en firkant og så syet sammen. Den nederste er strikket rundt med magic loop (tak til Youtube). Og sømmen ser sådan ud:

Der er lang vej endnu. Er der nogen der kan forklare mig, hvordan man får striberne til at sidde lige ud for hinanden, når man strikker rundt? Jeg tjekker lige youtube, der kunne jo være et svar der.

Men de virker. Det vil sige Luna nægter selvfølgelig at tage dem på, men de kan godt bruges som håndledsvarmere. Nu forsøger jeg mig med et par mere i nogle mere voksenvenlige farver.

Jeg har to modeller som jeg rigtig gerne vil strikke, når jeg får bedre styr på pindene: Sylvi og Stenhaven. Suk, det er så smukt og det kan få mig til at kæmpe videre med at lære det.

12 kommentarer

  1. Hej Sidsel,
    Søg på “jogless stripes” eller vent til vi ses, så skal jeg vise sig hvordan dine striber bliver lige i rundstrik.
    Knus
    Sanne


  2. Taaak, Sanne. Kan være vi ses på torsdag, har efterhånden fået styr på hosten. Jeg øver mig lige lidt på forhånd, så kan det være jeg har nye spørgsmål🙂

    Knus


  3. Halløjsa, det var jo nemt, det vil jeg gøre på næste par. Herligt.


  4. Jeg har jo set, at du kan strikke snoninger og alt muligt, Sidsel, så klø du bare på!
    Og hva’ fa’en, benvarmer eller pulsvarmer, same same…


  5. Hvor er du god!!

    Stine:)


  6. Ja, har ikke fået strikket en ærlig snoning siden Fanø, men det skal jeg i gang med igen. Skal dog ikke ud i sådan et megaprojekt som du er i gang med. Wow.


  7. sidsel, det er altså en form for utroskab mod hæklingen du har gang i der!


  8. Stine: Tak!🙂
    Sidse: I know! Det føles også meget frækt og forbudt!


  9. Godt gået Sidsel. Du har allerede styr på meget, så jeg vil gerne se mere!


  10. Jeg synes du har vært riktig dyktig, jeg. Og jeg tror du blir bedre for hver gang.
    Det finnes nok ingen fasit på å få stripene ved siden av hverandre, kun hvis du syr delen sammen, og følger med så de treffer hverandre i skjøten.
    Nå skal jeg blogge litt om en lekker CAPE, som en viss hekler har designet…ja, du kjenner henne godt😉


  11. waaaaaaaaaaaaauw hvor er de bare flotte.. jeg elsker lyserød, og jeg elsker håndledsvarmere….


  12. Tak for de søde ord! Må skynde mig over at se capen i Sylvias version…!!!



Skriv et svar

