h1

Jeg gjorde det!

14. december 2011

Jeg er stadig lidt forundret… jeg har strikket noget.

Jeg er simpelthen blevet færdig med “Til en god hårdag” fra Strikkede gaver. Og selvom jeg ser sur ud på billedet, er jeg rigtig glad for det. Det er bare ikke nemt at stå og smile til sin mobiltelefon holdt ud i strakt arm. Det var ret sjovt at strikke, fordi det havde lige præcis den rette mængde udfordring for mig, der er selvfølgelig kommet et par småfejl hist og her. Jeg må dog sige at jeg svedte lidt da jeg på et tidspunkt sad og jonglerede med hele 3 pinde! 3! Jeg plejer altså at kunne nøjes med 1 enkelt krog… jeg tør slet ikke tænke på strømpepinde, så får jeg tics. Men det lykkedes uden at tabe maskerne, pyh.

Det der er fantastisk ved strik i forhold til hækling er jo den elasticitet som er mulig med strik, det kan jeg ikke holde op med at være fascineret af. Det går så heller ikke så hurtigt som hækling ( i hvert fald ikke for mig). Jeg har nået at lave 2 hæklede pandebånd på en 10endedel af den tid det tog mig at strikke dette. Mere om dem senere – de skal lige testes.

Garnet fortjener et kapitel for sig. Jeg er helt solgt til Rowan creativ Focus Worsted. Farverne er lækre, og det bliver så smukt. Rustikt uden at være for meget. Man bruger ikke hele 100 g til pandebåndet, man kan næææsten få to pandebånd ud af et 100 gs nøgle, men 50 g er altså lige præcis ikke nok. Resten kan i stedet indgå i andre kommende projekter…

12 kommentarer

  1. Flot strikket! Ja strik tager evigheder, men det bliver til gengæld blødere og mere elastisk end hækling.

    Kh Rikke


  2. Godt gået!
    mvh Ingerlise


  3. Tillykke, ja, det er derfor jeg har smidt strikkepinde til fordel for hæklenålen pt. Det går bare hurtigere at hækle…og har fået min arbejdsplads til at få hæklefeber efter vi holdte julehækleøl i fredag og hæklede de små hjerter fra bloggen.
    God jul🙂
    Kh Sine


  4. Er også ret stolt af mig selv😉
    Sine: Fedt at du har smittet dem med hæklefeber!! Hækluenza?

    Kh Sidsel


  5. Sejt! Mon ikke det bare er begyndelsen på et af mange strikkeprojekter;-)

    Kh Gitte


  6. Det klæder dig godt, det fine pandebånd🙂
    Jeg er selv både strikker og hækler, og fik med det samme øje på, at du på skuldrene har noget andet spændende på.
    Er det fra egen hånd? eller købt? i så fald hvor? opskrift/butik.
    Mange julehilsner fra
    LoneR


  7. Gitte: Jo, jeg arbejder frem mod en strikket jakke! Skal lige have et par små succeser mere inden jeg tør.
    Lone: Det var godt spottet🙂 Det er et af mine egne design, men som ikke er kommet på dansk endnu. Det har været i Inside crochet, se mere her: https://paakrogen.wordpress.com/2011/08/31/flaeser-flaeser-flaeser/
    Jeg overvejer at lave den i en længere og en kortere version… den kommer til salg i min Amio-butik. Jeg skal nok sige til🙂


  8. Hej Sidsel.
    Sikken en begrejstring, tillykke. Jena Kofoed


  9. Hei Sidsel
    Så mye fint du har lavet i det siste, som jeg ikke har fått med meg (men så er det jo snart jul……) Det skal prøves ut, når julen er over. Da er det tid for å lage det man helst vil!!!!


  10. Hvor er du sej!


  11. Der er nu noget over pandebånd, og her synes jeg faktisk at strik gør sig bedst: http://re-de-sign.blogspot.com/2011/12/pandeband-pige.html
    VH mette


  12. Ja, det er svært med hæklede pandebånd, men ikke umuligt. Det er rigtig fint, det pandebånd du har lavet Mette – sjov ide!



Skriv et svar

