h1

Rettelsesblad til 3-d hækling

3. januar 2012

Der er intet så irriterende som fejl i opskrifter. Så hvis jeg skulle have et nytårsfortsæt ville det være at aldrig mere udgive opskrifter med fejl i! Det er nok urealistisk, men nogle gange må man skyde over målet for at ramme.
I hvert fald har jeg allieret mig med nogle venligtsindede testhæklere som er i gang med lidt forskellige opskrifter. Min opgave består så i at udvikle den tålmodighed det kræver at vente med at smide opskrifterne ud i verden, før de er gennemtestet.
Nå, men mens jeg venter, har jeg lavet et rettelsesblad til 3-d hækling, så man kan få alle rettelserne samlet, printe det ud og lægge det ind i bogen.

Godt nytår – og lad det blive endnu et dejligt garnår!

rettelsesblad 3d

5 kommentarer

  1. Kære Sidsel
    Tak for en fin bog med spændende projekter. Jeg har forsøgt mig med et enkelt efterårsblad, men anvisningen om at hækle i/omkring buen med de 2 lm drillede mig. Først da jeg så på billedet af sildebennene kunne jeg gennemskue det. For det første står der i efterårsbladet (1fm 1 lm 1 lm) om 2 lm buen, hvor der i sildebennet står (1 fm 1lm 1fm), men måske skal det være sådan? Dernæst havde jeg lidt svært ved at se om de tre masker i parentesen skulle fraregnes de 7 fm der skal laves først (hvilket jeg fandt ud af de ikke skulle – håber jeg ;-)). Håber du kan bruge mine kommentarer.
    Venlig hilsen
    Marie


  2. Kære Marie

    Tak for dine kommentarer. Jeg kigger på det. 🙂
    Det skal selvfølgelig begge gange være (1fm, 1 lm, 1 fm) om lm fra sidste omgang. Man kan også vælge at hækle 2 lm, for at få det lidt løsere.

    Mvh Sidsel


  3. Hej Sidsel

    Jeg købte for en måned siden din fantastiske bog 3-d hækling.
    Jeg gik i gang med den flotte muslinge cape og nåede nu godt langt inden jeg opdagede, at der var noget galt.
    I min frustration ville jeg skrive til dig og søge råd, da jeg pludselig ser dette rettelsesark fra januar. (Jeg må sige min frustration blev større). Hvorfor følger dette rettelseblad ikke med, som en del af bogen når den købes så længe efter at rettelsesbladet er lavet?
    Sidder nu med et hæklestykke lavet af to nøgler i det anviste alpacagarn og har på forhånd opgivet at vikle det op, da garnet gør det ekstra svært.

    Øv øv øv.. Håber du vil overveje at ligge dette rettelsesblad i bogen til de næste, som køber det.

    Mvh. Rikke


  4. Hej Rikke

    Øv, hvor ærgerligt 😦 Jeg prøver at huske at lægge det ved hver gang, men det kan have svipset.
    Nogen gange kan det nemmere pilles op hvis man giver det en tur i fryseren. Sært, ja, men det kan måske redde det?

    Mvh Sidsel


  5. Hej

    Har bestilt din bog og vil gerne lave Cape i muslinger mønster, kan du fortælle mig hvor meget garn der skal bruges til str medium, large og xlarge 🙂

    Og selvfølge generel garn info 🙂

    Sofie



Skriv et svar

