h1

Minikjole kan bruges længe

18. januar 2012

Omsider blev jeg færdig med denne her. Jeg har været i gang med en ny version af minikjolen fra “Blødt til baby” til min datter. Men så så jeg Lutter Idyls farvesammensætning i sand/gul og så mistede jeg helt gejsten – for det var jo sådan den skulle have været! Men nu fik jeg taget mig sammen og lavet det sidste. Nu er hun så blevet ældre i mellemtiden… men hun kan stadig være i den!

Den er hæklet i Drops alpaca (lysegul) og Lucca fino fra BC garn (lilla). Jeg har lavet lange trenser i stedet for at lukke med hægter.
Den er faktisk hæklet i størrelse 9-12 mdr, det eneste jeg har lavet anderledes er at lave opslagningskanten løsere og lave armhullerne lidt større ved at hækle en række ekstra før jeg samlede for- og bagstykke. Jeg løb tør for garn undervejs, så det blev mere en vest end en kjole. Men det er alligevel vildt at hun kan passe den – hun er 4 år! I den størrelse kan man altså bruge kjolen/vesten virkelig længe. Først som kjole og efterhånden som vest.
Men hvis man virkelig ville lave den i korrekt pasform, skulle man slå 66 lm op i starten og dermed få 15 hele muslinger og 2 halve i første muslinge-række. Så får man et bærestykke der passer bedre til en 4-årig.

5 kommentarer

  1. Den er jo totalt eye candy for en pastel sucker som mig. Og du skal ikke tage dig af hende Lutter Idyl – hun er jo fuldstændig umulig at hamle op med hvad angår farvekombi’er 😉

    Kh Rikke


  2. syet, hæklet eller strikket: denne type børnetøj holder i årevis. Jeg har selv lavet lignende ting til egne pigebørn og barnebarn


  3. Kære Sidsel – tak for din kommentar hos mig. Tænker jeg også lige svarer her :0) Politiken plus arrangementet vare 2½ time – ikke en lang workshop, men alligevel lige nok til at snuse lidt til sagerne. Håber vi ses :0)

    Kh Karen Marie


  4. Jamen, så skriver jeg det i min kalender, Karen Marie! 🙂


  5. Hej Sidsel

    Hvad med at din næste hæklebog var noget med “pang til piger” str. 2 – 14, eller sådan noget…mangler seje opskrifter til 9 årig 🙂

    Mange gode hilsner
    Sine

    Ps. vi drikker hækleøl på min arbejdsplads i morgen….



Skriv et svar

