h1

Muslingekyse hæklet af Trinetusindting

21. januar 2012

Trinetusindting har hæklet kysen i muslingemønster fra min bog “Blødt til baby” meget smukt! Jeg elsker stadig det mønster, fordi det var noget af det første jeg designede og fordi den bare er sød. Glæder mig stadig til den dag hvor jeg spotter en ukendt baby med en på.🙂

Og tjek lige alle de andre ting hun hækler. Mange af dem er fra bogen “Välkommen til virkligheten” – en rigtig fed svensk bog, som jeg har hørt er ved at blive oversat af forlaget Klematis. Forfatteren har en dejlig blog, som er hyggelig at følge med i. Jeg hækler ikke selv så mange figurer, men elsker at se når andre gør det. Måske fordi min frække datter ikke rigtig gider bruge dem til noget. Kun en slange jeg hæklede i tidernes morgen var fin da hun var baby, men den slap løs i Dyrehaven, så hvem ved hvad den laver nu.

13 kommentarer

  1. Hei Sidsel
    Det må være gøy å se sine egne designs rundt omkring.
    Den var riktig søt den lille ormen også……men jeg er som deg, lager ikke slike små ting hvis de ikke blir brukt/satt pris på.
    Jeg strikket en gang en kanin til sønnen, men han hadde en kjøpekanin som han elsket, så min ble bare slangt i et hjørne.
    Jeg er nettopp inne i en hekleperiode nå, og hygger meg masse med det.
    Jeg fikk ikke lært bort dine hekleteknikker på strikkecafeen sist, siden jeg var syk. Men jeg har faktisk planer om et heklekursus, for det er så mange som etterlyser det……
    Ha en deilig weekend.


  2. Også en dejlig weekend til dig. Jamen, jeg sender da også nogle bøger til Norge af og til, så du må endelig få Norge overbevist om at det er sjovt at hækle🙂
    Min datter sætter heller ikke meget pris på det jeg laver til hende. Det bedste er nok den panda-hat jeg lavede til hende til sidste fastelavn…


  3. Hej Sidsel
    Den er super god og er blevet min ynglingspige barselgave, har hæklet den i drops babymerino og det fungerede ret godt🙂
    Hæklehilsner
    Sine


  4. Jeg er vild med din slange. Synd den blev borte.

    Må jeg være så fræk at spørge, hvad det er for en trøje din smukke kusine har på, der hvor hun viser dine øreringe i “Hæklede gaver”? Er det en, du har lavet? Den er så fin og ser så varm og blød ud!


  5. Hej Karen

    Selvfølgelig må du det. Jeg har hæklet den efter opskrift af Lily Chin: Maiko jacket. Jeg har brugt New Jersey fra Gepard. Desværre er den lidt for lille til mig, så jeg bruger den ikke så tit (havde ikke nok garn – lang historie).


  6. Åhr, du er så sød.
    Øv bøv, at bogen ikke er tilgængelig i Danmark. Må vist lige vente med at bestille den på nettet….. Januar er hård.
    Tak


  7. I øvrigt – hvad sker der lige med deres garn, derovre i USA. Du har selv påtalt det. Det er da ultimativt dårlig smag. Havde aldrig gættet at din jakke var den samme som den på forsiden af bogen. Udrk. Altså bogens;-)


  8. Og det er ikke engang den værste i bogen. Stylingen i bogen sammen med garnerne er så stygt at det gør helt ondt i øjnene, men opskrifterne er sådan set ret gode. Det samme gælder Doris Chans bøger – især den første er en ustyrlig øjebæ. Men jeg elsker den alligevel🙂


  9. Hej Sidsel. Jeg har hæklet din søde kyse med muslinger til min niece (str.1-3 mdr ). Jeg skal have hæklet en mere som hun skal have på til sin barnedåb. jeg kunne godt tænke mig at hækle den lidt større.Hvordan gør jeg det. kan jeg evt. gentag punkt 4. en gang eller to.


  10. Hej Ulla

    Jeg vil foreslå dig at vælge et garn der er en smule tykkere og gå en størrelse eller en halv op i hæklenål. Det kan godt være det kræver lidt eksperimenteren før du får den helt rette størrelse. Hvis det kun er en lillebitte smule større du vil have den, så brug samme garn, men en hæklenål der er 0,5 mm tykkere.
    Held og lykke!


  11. tak for svaret. Den jeg har hæklet er meget lille til hende, hun kan ikke få den ned over hoved. Hende hoved måler 40 cm. så jeg er lidt ” på den” hvorfor er der ikke en størelse mellem 1-4 mdr og 9-12 det er et langt spring.


  12. Det er fordi muslinger nu har den størrelse de har – så den eneste måde at få størrelser ind imellem er at variere på garn og nåle🙂


  13. ok jeg prøver. overvejede også om jeg kunne hækle den i str 9-12 og så nøjes med 7 db stm i punkt 6 og 7 ? jeg er ikke så øvet i at hækle har kun hæklet hage smække og små prosjekter. men syntes den er så fin den lille jag har lavet, og det kunne være sjovt at hækle en hun kan passe🙂



Skriv et svar

