h1

Mutti spaguttis smukke hæklerier

6. februar 2012



Gitte med bloggen Mutti spagutti har hæklet de fineste ting fra mine bøger. To forskellige halsedisser fra “Hæklede gaver” og en hue fra “3-d hækling” – og det ser bare så fedt ud! Det allerstørste er dog at hendes mand også gerne vil have en bølgehue. Oprindeligt lavede jeg den i to versioner – en til damer og en til herrer, som var lidt kortere. Nu er det jo ingen hemmelighed, at herren her i huset ikke er den store elsker af hæklede huer, så jeg droppede ideen igen og fotograferede den kun på min kusine og min datter til bogen. Men hvor er det fedt at Muttispaghettis mand gerne vil have en, og jeg glæder mig til at se den på (hvis man får lov!)
Skønt at se opskrifterne i brug! 🙂

5 kommentarer

  1. Super indlæg, tak for det Sidsel. Ja, vi må få af se om han vil stå model 🙂


  2. […] i opskriftsbogen, som er skrevet og udgivet af Sisse Sangild. Inde på Sisses blog er der endda fotos fra en anden blogger, Gitte, som har hæklet både hue og halsedisser i bedste stil OG ligesom i […]


  3. Hej Sidsel
    Jeg kan se, at der allerede er kommet en pingback til mit indlæg. Det var dét, som jeg lige ville nævne for dig. 😉 Har du et tip til mig? Pffuiii hvor det drillede mig i går. Skal jeg lave en hækleprøve på mønsteret i lyst bomuldsgarn eks? For at lære teknikken først mon?
    Mange hilsener
    Katrine


  4. Jeg tror helt sikkert at en større hæklenål vil hjælpe dig godt på vej. Prøv med 6 eller måske endda 7 mm. Det ser ret stramt ud. Jeg kan ikke rigtig se på billedet om du har problemer udover det. En hækleprøve er jo altid en god ide, men noget så kedeligt 🙂 Evt kan du hækle sløjfen – den er i samme mønster – hvis du vil øve dig.
    Jeg kunne forestille mig at det bare er stramheden der driller. Bare spørg igen, hvis du stadig kæmper 😛

    Mvh Sidsel


    • Kære Sidsel
      Tusind tak for hurtig assistance. Både her og hos mig. 🙂 Jeg prøver snarest med sløjfe og større hæklenål. Og håber på en udbytterig kamp denne gang. 😉
      Mange hilsener
      Katrine



Skriv et svar

