Nu skal jeg lære at strikke!

8. februar 2012

Nu skal det være – har gået om den varme grød længe og er begyndt så småt at strikke. Men jeg er en utålmodig sjæl, så jeg må indrømme at det er svært at være nybegynder igen og sidde med det samme garn og bare føle sig helt tumpet. Og selvom man kan lære meget fra bøger og youtube, så går det altså noget hurtigere med en dygtig lærer…
Så nu har jeg meldt mig til et kursus i strik for begyndere! Og min lærer er Charlotte Kaae, så det skal nok blive godt og sjovt. Det blive 6 onsdage i træk ude i Rasmillas butik fra 19-21 – så det passer perfekt med at jeg kan nå at spise aftensmad og sige farvel inden Luna skal puttes.
Det glæder jeg mig til!

Hvad står så først på min liste over ting jeg gerne vil strikke?
Sylvi – denne strikkede jakke er bare så flot. Det tossede er at jeg har købt opskriften selvom jeg ikke kunne strikke. Jeg vidste bare at den skulle jeg lave (eller lokke min mor til at lave) en dag.
Linnea – Sanne Bjerregaards Linnea ser måske ikke umiddelbart ud af så meget, men efter jeg prøvede den ude i hendes butik en aften, var jeg solgt. Den sidder SÅ godt. Smashing!
Boreal – denne sweater er også bare smuk, vil dog ikke ønske den helt så tætsiddende.

Og ja ja jeg ved godt at jeg nok skal starte med nogle mindre projekter først. Det kunne fx være:
Til en dårlig hårdag – fra Strikkede gaver. Ja jeg er lidt vild med snoninger, og jeg synes det er fedt på denne måde at bruge dem til at danne en figur.
Nova – den er bare flot og ville være lige i øjet til Luna.
Og så et par luffer i et eller andet fedt mønster med flere farver.

Derudover jeg jeg et par ideer til egne designs, som jeg mangler de tekniske evner til at kunne føre ud i livet. Og så kan man jo kombinere strik og hækling og få det bedste af begge verdener!

Jo jo, det føles som utroskab over for hæklingen, men jeg har selvfølgelig tænkt mig at fortsætte med at hækle. Uden at love noget, tror jeg nok der kommer et nyt hæfte med hækleopskrifter til efteråret.🙂

9 kommentarer

  1. Det bliver da super fedt og sjovt.
    Tillykke med det nye tiltag

    Stine:)

  2. Gå på mod mangler du da i hvertfald ikke med den liste, hi hi! Men det lyder da vildt fedt. At lære at strikke var også på min nytårsfortsætsliste sidste år – og som det er med sådanne lister, så var det desværre en af de ting der igen blev overført til i år. Jeg tvivler bare på om jeg virkelig har tålmodigheden til det..hmmm.. er der mon flere ledige pladser?

  3. Ja, det tror jeg bestemt der er🙂 Gør det! Så kan vi altid trøstehækle i pauserne😉

    • Yes – nu har jeg gjort det! Sendte tilmeldingen til Charlotte i går – håber SÅ meget der stadig er plads.. weeee, vi skal lære at strikke😀

      • Fedt! Det skal nok blive sjovt🙂 Jeg glæder mig.

  4. Griner hvor bliver det hyggeligt, der er flere pladser, og ja man må gerne trøstehækle i pauserne…
    🙂

  5. ja ja, du skal nok komme efter det. Det vigtigste er nemlig at have noget at arbejde for… dvs. et projekt man bare MÅ eje (lidt ligesom jeg har det med den cape!). Glæder mig til at se dine frembringelser

  6. Hadde jeg bodd i nærheten, hadde jeg selvfølgelig lært deg å strikke, Sidsel!
    Jeg skal muligens ha etpar kvelder i butikken, der jeg skal lære andre å hekle. Det er så mange som spør, og jeg rekker det ikke på dagtid når jeg jobber.
    Og det betyr da ikke at du slutter å hekle, selv om du lærer å strikke! Som du selv sier, så er det supert med en kombinasjon av disse to sammen.
    Lykke til.

    • Tak, søde Sylvia🙂 Dejligt at høre at der er interesse for hækling også i Oslo. Håber vi snart ses IRL!