h1

Bande bande

2. marts 2012

Der var engang hvor vrang nærmest var et bandeord for mig. Men så lærte jeg at gøre det på den finske måde og så gik det hele meget lettere (tak til Julia Zahle). Men nu hvor jeg er gået i gang med at strikke Linnea har jeg fået en ny maske at hade udfordring. DREJET VRANG. Hvad sker der lige for det! FOR HEDE HULE DREJET VRANG hvor er det svært især når de skal strikkes i et omslag. Og fordi det er så besværligt kan min hjerne ikke samtidig huske hvad jeg er nået til i mønsteret, så jeg tror jeg skal have fat i nogle markører, så jeg ikke skal tælle efter hver eneste maske. Men efter de mange mange drejet vrang jeg får strikket på pind 7 kan det jo være jeg bliver helt god til det.

(Update: Det gik og efter en lille pause, kunne finmotorikken lige pludselig bedre håndtere det – et af hjernens vidundere – så nu er jeg nået forbi første snoning – yay!)

Drejet vrang for norsk-vrangstrikkere: Video
Drejet vrang for finsk vrang-strikkere: Video

Selve snydesnoningsmønsteret er jeg ikke så nervøs for, det har jeg efterhånden rimeligt godt styr på, takket være Charlottes kursus.

Her er jeg fx i gang med skaftet på en sok med snydesnoningsmønster – næste onsdag på kursus skal vi strikke hæl og den slags. Strømpepinde – nix, to pinde er alt rigeligt, så jeg klarer mig med magic loop.

3 kommentarer

  1. Cool at du fik styr på det inden jeg nåede til computeren… Du er sej Sidsel


  2. Det var godt du fant ut av det, Sidsel. Du er jammen flink, og modig, som tør å legge ut på strikkeeventyret, selv om du ikke er helt erfaren.
    Heklig derimot, er du en mester i, og de flotte mønsterne i innlegget før, er riktig flotte teksturer.
    Jeg ønsker deg en riktig deilig weekend, med heklenål og pinner.


  3. Tak hvor er søde! Jeg tror jeg mister gejsten lidt for hurtigt med benyndermønstre. Det må godt give lidt udfordring🙂 Ellers så keder jeg mig og vil hellere designe noget selv. Jeg håber dog at trøjen ikke bliver så fejlbehæftet at jeg ikke vil bruge den bagefter – det ville godt nok være meget spildt arbejde.
    Hav en dejlig weekend!



Skriv et svar

