h1

Lunas nye hønsehue

16. april 2012

Det er ret sjovt at strikke med flere farver. Det bliver endnu ikke så pænt, mangler stadig øvelse, men så længe man har det sjovt, så må man se stort på detaljen 🙂
Og Luna er glad for den, selvom kvasten skal skiftes til en anden farve – grøn tror jeg det var sidst jeg fik ordren.

Jeg har lavet huen næsten to gange. Den første gang strikkede jeg den på pind 4, men ribben blev alt for løs og resten af huen alt for lille, så jeg pillede op og nu strikkede jeg ribben på 3,5 mm og resten på 5 mm og så passede det meget bedre.
Jeg har bare strikket derudad i dobbelt tråd Arwetta Classic fra Filcolana i de mønstre sm jeg lige havde lyst til – bortset fra en ordre fra Luna om at der skulle være hjerter på og mit eget ønske om at der skulle stå Luna på den. Farverne har Luna ønsket og det er jo rigtige tøsefarver. Sjovt er det, kan godt forstå at hønsestrik var (og er) populært.

5 kommentarer

  1. Hej søde Sidsel

    Hvor er du god!!!

    Stine:))


  2. Den kan man jo kun blive glad i låget af 🙂


  3. Hej Sidsel.
    Den er superflot. Dengang i fortiden da hønsestrik var nyt, strikkede jeg en masse. Har forleden fået inspiration til noget…men det får i se 🙂


  4. hønsehuen er sej!!!


  5. Den er bare SÅ fin!!



Skriv et svar

