h1

Hurtig gave i lækkert garn

18. april 2012

Min gamle veninde fra gymnasiet fyldte 39 (!) forleden og selvfølgelig måtte jeg hækle en gave til hende, men det er ikke helt nemt da hun er virkelig sart og ikke kan tåle uld tæt på huden. Jeg fandt noget lækkert garn inde i Sommerfuglen: Noro Taiyo. Der er en lille-bitte smule uld, men jeg håber det går alligevel. Det meste er bomuld og silke. Farverne er vildt fede – der er både solgul og neongul!


Opskriften er den gode gamle “Til den der mangler farver” fra Hæklede gaver. Der her garn er dog en del tykkere, så jeg slog kun 40 m op. Jeg har kun brugt et nøgle og så suppleret med lidt andet lysegråt garn i enderne – for at få det en smule længere. Optimalt skulle man nok gøre det endnu smallere eller lave et monstertørklæde med 2 nøgler!
Så kan I også samtidig hilse på min nye ven i str 38. Min søde under-underbo har foræret mig denne fine gine, som man burde finde et godt navn til. Man føler i hvert fald jævnligt trang til at hilse på hende, når man lige ser hende ud af øjenkrogen. Forslag modtages! Den er rigtig skøn at have. En hel del nemmere end at forsøge at tage billeder af sig selv og se sig selv i nakken…

9 kommentarer

  1. Så flott! Jeg har en likedan, dog din er nok penere….Min heter Elvira Margrete, som ble bestemt i familerådet 🙂 Din ser litt tøffere ut så kanskje hun bør hete Karen eller Fredrikke eller noe annet som har litt hardere klang???


  2. Karen er et godt bud 🙂 Karen Margrethe?


  3. Sikke nogle flotte farver, der gemte sig i det garn.
    Dejlig gave:))


  4. Lækkert, elsker de farver 🙂


  5. Det ser rigtig flot ud. Jeg ville ønske, at billedet var større, så jeg bedre kunne se det. Jeg har aldrig selv prøvet at hækle i garne med changerende farver.


  6. Kære Rikke. Hvad du ønsker, skal du få 🙂
    Det er bestemt ikke alle ting der egner sig til farveskiftegarn. Men lige det her synes jeg fungerer godt. Og Noro-garnerne er lidt som slik. Mums mums

    Kh Sidsel


  7. Et lekkert skjerf du har laget. Det ser nesten ut som “slipp ned masker” i strikking.
    Ginen må da få navnet GINA!
    I Norge kaller vi disse for BYSTE, som også betyr “stor barm”.
    Kjært barn har mange navn, vet du.


  8. Hej Sidsel
    Jeg har en enkelt rulle af dette fantastiske garn og tænkte at det skulle blive til dette fine tørklæde, hvilken hæklenål str vil du anbefale ? Vel større en nr 6 fra opskriften
    Mvh Christina


    • Tror jeg gik op i 8 (men jeg er jo en løs hækler) så måske skal du endnu højere op. Et nøgle er som sagt lige i underkanten – men hvis du laver det smallere, går det nok. Jeg måtte forlænge lidt med noget andet garn 🙂



Skriv et svar

