h1

Nydning

24. maj 2012

Den bedste nydning er i min kolonihave, især nu hvor hele lejligheden er pakket ind i stilladser og plastik. Herude synger fuglene og her blomstrer og dufter. I år er mit skovbundsbed næsten helt perfekt! Jorden er dækket og stemningen er præcis så frodig som det var meningen. Med lidt småjusteringer bliver det helt perfekt – næste år (haveejerens evige mantra).

Den skønne Clematis montana er smuk og så dufter den helt fantastisk. En skøn nektarduft.
Og i køkkenhaven er der jordbær in spe og meget andet godt.
Og nu hvor det hele bare gror og det er for tørt til at flytte på planterne, er der også tid til at hækle.
Håber at du også nyder sommervejret!

3 kommentarer

  1. Hvor ser det bare SKØNT ud – hosta og bregner i skyggen – sikke et dejligt fristed I har der!!! Hvad er det for nogle lange nogen der stritter i baggrunden? Og hvad har du på nålen?


  2. De langer der stritter er slangeurt, som er en rigtig god staude. Skal du have en? Den er lidt ligesom en meget stor pileurt og mere rent lyserød. På nålen er en hue med spiralmønster, jeg tror nu jeg skifter til en anden farve, den er måske lidt voldsom i turkis?
    Du er meget velkommen herude – det kan være jeg har nogle stauder du kan bruge 🙂


  3. Jeg sender dig lige en mail 🙂 Det bliver da en sej spiral hue, og jeg synes turkis er godt!!!



Skriv et svar

