h1

Strikke/hæklefestival – dagen derpå – helt høj af garn!

18. juni 2012

Uh er stadig ikke landet efter de forrygende dage i Silkeborg til strikkefestivalen “Grib garnet“. Det var et imponerende arrangement de damer havde fået stablet på benene, og jeg er meget stolt over at få lov til at være med. Jeg havde næsten glemt hvor skønt der er i Silkeborgområdet – jeg har ikke været der siden min studietid hvor jeg var i Salten Skov og studere livet i søerne. Udover det sociale i den type arrangement, hvor man møder hæklere og strikkere på kryds og tværs er det også vildt inspirerende og lærerigt. Jeg havde ikke fået meldt mig til nogle workshops selv – jeg synes stadig, jeg er godt fyldt op efter Charlotte Kaaes begynderkursus – men der bliver jo strikket og hæklet en del overalt og alle er supersøde til at hjælpe med fx at strikke 3 vrang sammen uden at lave “kvælervrang”…. ja man får også udvidet sit ordforråd betragteligt.
Og så lærer man også en masse af selv at undervise. Jeg havde 3 workshops – 2 i “3-d-hækling” og en i “Hækling efter diagram” og det er som altid en stor fornøjelse at kunne lære selv ret dygtige mennesker nogle nye tricks – og selv at få nye ideer undervejs. På en af mine workshops udviklede der sig for eksempel en ny snydesnoning i hækling, som jeg tror I kommer til at se mere til!

Jeg tror halvdelen af festivalen er blevet fotograferet i denne smukke lænestol, som gerne måtte flytte hjem til mig (jeg har uden blusel hugget Charlottes billede, bare for for en gangs skyld at vise ansigt her på bloggen).

Modeshowet var en rigtig sjov oplevelse. Jeg havde sendt tre modeller ind og to af dem spankulerede ned af podiet på smukkeste vis. Og de var i fornemt selskab, for Anette Danielsen viste modeller fra sin kommende bog – og derudover var der rigtig mange spændende strikkede og hæklede sager fra alle mulige andre. Det var meget inspirerende og en fed måde at se modellerne på. Gid det havde været endnu længere med endnu flere ting at se på. Og det er nok et af de få modeshows i verden hvor publikum kan ses med hænderne beskæftiget sådan her:

Hvor var det bare nogle superfede dage! Tusind tak til de gode arrangører og deres kæmpe, kæmpe indsats. Jeg skriver nok lidt mere senere – der skete så meget derovre at det slet ikke kan være i en enkelt blogpost.

4 kommentarer

  1. Lyder som en fantastisk festival.
    Kan godt forstå at du er helt “høj”

    Knus Stine:))


  2. Ja, men vi savnede dig🙂


  3. Enig, vi savnede dig Stine!!!
    Sidsel du snupper bare de billeder du skal bruge😉 Tænkte du skulle her ned til mig og fange fisk med tænderne, sove på græsset, og strikke/hækle… Sammen med os fra værelset og et par andre…


  4. Hei Sidsel
    Takk for sist! Det var fint å se deg igjen. Du hadde det travelt, og vi hadde det travelt, men vi fikk hilst på hverandre.
    Håper du hadde en fin og travel strikkefestival. Jeg har nytt det hele, og gleder meg til neste gang jeg kommer til Danmark igjen.



Skriv et svar

