h1

Ny hæklebog på vej

13. juli 2012

Jeg arbejder på en ny bog som skal komme her til efteråret. Og jeg har det så sjovt! Det giver noget særligt til min kreative proces, når jeg er nødt til at følge et selvpålagt dogme. De ideer der dukker op, som ikke kan passe ind i temaet, må pænt blive i notesbogen, medmindre jeg pludselig finder en vinkel, så de alligevel kan passe ind. Nogle favoritideer er jeg nødt til at kæmpe lidt med, fordi de bare SKAL passe ind – hug en hæl og klip en tå. Og hver gang er det hele i spil – der skal tænkes farver, hvad der ser godt ud på billeder og variation i udtryk, modeller, farver og garner.
En del af modellerne er færdige eller næsten færdige. Og nogle af tingene er dem, der stod på ønskelisten fra dengang jeg lavede en lille give-away hvor deltagerne kvitterede med opskriftønsker! Så måske kommer netop din ønskeopskrift med i bogen.
I går var jeg i Rasmillas strikkecafé, hvor selskabet altid er godt og inspirationen i top. Sanne gav mig en god ide til et af mine projekter, og så blev der ellers hæklet grønne roser! Megafed grøn farve i Naturgarn fra Filcolana. Et dejligt tykt garn, som hurtigt bliver til noget! Her til formiddag har jeg tegnet diagrammet til opskriften, og nu tror jeg at jeg vil gøre det færdigt, så den kan komme i bunken med projekter, der er klar til fotografering, og opskriften kan komme til testhækling. Dernæst? Weekend efterfulgt af sommerferie. Juhu.

7 kommentarer

  1. Ihhh hvor lyder der fedt med endnu en hæklebog skrevet med så stor passion!!

    Jeg håber, at du har taget mor/datterponchoen med😉

    Kh Rikke


  2. uh-la-la, hvor bliver det frækt… Glæder mig til din nye bog. Ærgeligt jeg måtte blive hjemme i går og male…


  3. Det lyder spændende med en ny hæklebog, den glæder jeg mig til at se.
    God sommerferie.

    Kh Gitte


  4. Sikke fine roser, det bliver spændende at se hvad projektet er – og sikke dog en skøn farve! Nyd ferien🙂


  5. Ser super lækkert ud, glæder mig til at se det endelige resultat! Og dejlig, dejlig ferie til dig :0)

    Knus Karen Marie


  6. Spændende, glæder mig til at se den færdige boge, kh. Stine:)9


  7. Hei Sidsel
    Så spennende med ny bok. Det gleder jeg meg til.
    Ellers har jeg vært på ferie i Danmark enda en gang i sommer. Denne gangen med familien, så derfor ble det ikke kjøpt verken garn eller besøkt garnbutikker, men jeg fikk strikket ganske mye!
    Håper du har det fint.



Skriv et svar

