h1

Feriehækling

9. august 2012

Jeg havde lovet mig selv at jeg i ferien måtte hækle på noget, der bare er til mig selv. Noget hvor jeg bare slavisk (eller næsten slavisk) følger en opskrift, hvor jeg ikke skal tænke, skrive noget ned undervejs, men bare hækle, hækle og hækle. Jeg faldt over en ret sød cape, og jeg nåede den lige nøjagtigt i ferien (for jeg havde jo også en hel del andre hæklerier, jeg også liiige skulle arbejde på).
Jeg hæklede den i noget supersoft, jeg har købt for lang tid siden, og det var endnu en grund til at det var et ferieprojekt, for hold da op en stank af spindeolie. Det er helt klart mest til udendørshækling. Det tager lidt af fornøjelsen at skulle vaske hænder, hver gang man har hæklet.
Lige nu er den alt for varm, men jeg tror godt den kan blive et hit til efteråret. Og efter vask er garnet jo lækkert nok.
Jeg har ændret lidt på ærmerne og udeladt kraven, men ellers fulgte jeg pænt opskriften.

(OK i dag var ikke lige min dag mht til at tage fotos, men jeg gider ikke tage det om lige nu)

9 kommentarer

  1. Hei Sidsel
    Jammen har du stått på med håndarbeide i ferien, du også. jeg strikker avslutningen på en vest jeg strikket på i ferien, og i morgen skal den væære med på jobb , så jeg finner de riktige knapper til den.
    Capen så både blød og varm ut, men snart er det jo tid for de litt kjølige morgener, så du kan slenge den over skuldrene.
    Så synd med stanken og oljen…..men det går nok bort når du får vasket den.


  2. Hvor er den sød, og så i blå, god farve til dig🙂


  3. Så fin den ble!
    Jeg vil veldig gjerne bli vist rundt i Københavns garnbutikker! Tusen takk for at du er så gjestfri og snill. Jeg kan ta kontakt via bloggen når vi er vel fremme, og ting har fått roet seg litt.
    Har du forresten prøvd å vaske garn-nøstene før du hekler? Jeg har gjort det med supersoft med stor suksess. Jeg la nøstene i ei tynnstrømpebukse (slik man bruker under kjoler, vet ikke om det heter det samme på dansk?), her kan du lese hvordan: http://meretesmonstermonster.blogspot.no/2011/05/nstevask.html
    Vasket i maskinen på ullvask med ullvaskemiddel. Nøstene kom ut velduftende og mykere Ü


  4. Hej Guro

    Tak for tippet, kan være jeg skal prøve det med resten af nøglerne.
    Du skriver bare, så tager vi en tur rundt i København🙂


  5. Flot! Den model der er hæklet til opskriften sælger ellers ikke lige konceptet😀


  6. Den er topfin Sidsel – men du har modereret mønstret en del?
    Kh Sidse


    • Næ, det har jeg nu ikke. Det er kun garnet, der gør forskellen🙂


      • Jamen linket peger da hen på en Lion-brand model, der har krave og ingen knapper?


  7. Ah! Det havde jeg glemt🙂 Jo jeg undlod kraven og hæklede nogle knaphuller, men ellers husker jeg ingen modifikationer (men min hukommelse er ikke til at stole på, såeh…)



Skriv et svar

