h1

En hel weekends hækling i Odense

2. oktober 2012

Sidder og forbereder mig til det kursus for Håndarbejdslærernes Landsforening jeg skal holde i Odense i weekenden. Med hækling fra fredag aften til søndag eftermiddag skal der meget med. Glæder mig rigtig meget, tror det bliver fedt for en gangs skyld at have virkelig god tid.
Vi skal både over diagrammer, tekstur og farver. Så der bliver snoninger, bobler, flæser, klassisk nordisk flerfarvehækling, mosaikhækling, mælkedrengestriber og tweed. Bliver helt forpustet ved tanken… og kompendiet bliver et rigtig nørde-kompendie med alle de små, frække tricks som jeg kan støve op. Det fede er jo også at man selv bliver støvet lidt af og får genopfrisket teknikker og lært helt nye… det er det fede ved at undervise. Det er faktisk læreren, der lærer mest 🙂
Må hellere vende tilbage til kompendiet – kom lige i tanker om en opslagningsmetode, vi MÅ have med.

Dette kursus er fyldt op, men der bliver arrangeret flere korte kurser i løbet af vinteren her i København.

8 kommentarer

  1. Hvem der bare var håndarbejdslærer så man kunne komme med! Mon “nørde-kompendiet” bliver til salg på et tidspunkt? 🙂


  2. 🙂 Ja, jeg overvejer at lave en nørdet e-bog eller måske en rigtig bog, når jeg får samlet nok sammen. Jeg laver nok også et nørdekursus på Fanø strikkefestival næste år.


  3. Så spennede, Sidsel. Så må du fortelle om hvordan det har gått.

    Jeg så engang noen grytelapper med “hjerter” på, og har lett og lett etter fremgangsmåten.
    Så en dag i sommer, kom det en kunde i butikken, og ville ha garn til en oppskrift hun hadde med, fra et ukeblad. Og så var det disse med hjerte på. Og jeg fikk lov til å ta en kopi!!! Me jeg har fremdeles ikke hatt tid til å starte på dem……du vet, tiden strekker ikke til.


  4. Nøøøj hvor dejligt med sådan et heltidybdenkursus. Rigtig god fornøjelse til dig og deltagerne. Fedt mønster på fotoet!

    Kh Rikke


  5. God fornøjelse. Hils kursisterne, det er nogle seje og sjove damer.


  6. MUMS det er lækkert, elsker 2 farvet hækling


  7. Åh hvor vil jeg glæde mig til nørdekursus på Fanø 🙂

    Du overvejer ikke nogle jyske workshops?

    Kh
    Ketty


  8. Jo det gør jeg gerne, Ketty 🙂 Men på grund af afstanden skal det helst kombineres med noget andet, ellers går der uforholdsmæssigt meget tid med transport.

    Kh Sidsel



Skriv et svar

