h1

Rettelse til en uden ærmer

2. oktober 2012

Puha, der er nogle slemme fejl i opskriften til den lange variant af “Til en uden ærmer” i “Hæklede gaver”. Jeg beklager de frustrationer det har medført – nu ved du at det ikke var dine evner, der fejlede, men hende der havde skrevet opskriften, der var lige lovlig frisk, da hun skrev opskriften.

Her kommer nogle rettelser:
Slå 51 lm op i stedet for 56

Række 1: ….. (5 stm, 5 fm)….

Så burde det virke.
Jeanette fra bloggen Lutter Idyl har hæklet dem i en særlig smuk variant, hvor hun hækler dem sammen med en kontrastfarve.

7 kommentarer

  1. Jeg forstår simpelthen ikke din rettelse 😉


    • Har du prøvet at hækle dem? Så opklarer det sig undervejs 🙂


      • Nej, men jeg går ikke i gang med en opskrift jeg ikke forstår. Det giver da ikke mening.
        Hvad er det (5 stm, 5 fm) erstatter?


  2. Ha, her troede jeg, at jeg var et kvaj til at læse opskrifter. Tak for rettelsen, lækkert de bliver skrevet her.
    Hilsen Mette, nybegynder ud i hækling.


  3. Hej Sidsel 🙂 jeg har lige lånt din bog og er gået i gang med disse fantastiske pulsvarmere. Men det ser lidt forkert ud, så har er enkelt spørgsmål. Når jeg nu skal hækle i bagerste maskeled, skal jeg så hele tiden hækle i det der er længst væk fra mig, lige gyldigt om jeg har forsiden eller bagsiden mod mig selv? Eller skal jeg hækle i det der er bagerst i forhold til forsiden? Håber det giver mening 🙂


    • Ja, du skal hele tiden hækle i det maskeled, der er længst fra dig 🙂


  4. Hej Sidsel.
    Jeg har lige købt opskriften som pdf-fil og havde heldigvis tilfældigt set dette indlæg for rettelserne er ikke ændret i dokumentet jeg har modtaget. Burde det ikke være det når det er elektronisk?
    Mvh Helle



Skriv et svar

