h1

Due

28. oktober 2012


Due, Pølsevognsdue, Svingfjer… dette tørklæde har haft mange navne undervejs inden det kom med i bogen “Hovedstads“. Det er inspireret af fugles svingfjer, der er asymmetriske. Det begyndte oprindeligt med det traditionelle blad fra irsk hækling. Jeg har altid godt kunne lide det, men vidste ikke rigtig hvad jeg skulle bruge det til. I første omgang fandt jeg på at forlænge det – det blev til modellerne “Sildeben” og “Efterårsblad” fra bogen “3d-hækling
Til “Due” har jeg “skåret” halvdelen af bladet af og leget lidt med maskehøjden, men grundlaget er stadig det irske blad.
Prototypen var en dejlig karrygul (Incawool fra Hjertegarn) (alt var karry sidste vinter!),

men til bogen var farven nødt til at spille sammen med temaet og det tog mig noget tid at finde det helt rette garn i en farve, som gav mindelser om duer ved en pølsevogn. Det er det lækre “Roving” fra Canard.
Duerne flokkes om byens pølsevogne, men det lykkedes ikke at få et billede, hvor duerne flokkedes om fødderne på min kusine, selvom vi gjorde en ihærdig indsats.

13 kommentarer

  1. due-tørklædet er rigtig godt🙂


  2. Smart tørklæde, fede billeder:)


  3. Rigtig godt tænkt, glæder mig til at prøve at lave det i løbet af vinteren.


  4. Duen skal jeg simpelthen hækle! Jeg kan rigtig godt lide, at tørklædet er lidt grafisk i udtrykket.

    Kh Gitte

    PS: jeg kanogså godt lide at billederne er taget ved min yndlingspølsevogn:-)


    • Ja, gode pølser og hun var så sød og hjælpsom – hende pølsedamen🙂


  5. Uha, den første er allerede lavet, men der skal laves flere🙂 den karrygule frister voldsomt…🙂


  6. Skønt at høre! Jamen det sidder også bare fedt om halsen og det er rart at spidserne er smalle, når man skal binde det. Glæder mig til at se det i jeres versioner🙂


  7. Det er rigtig lækkert, og i Silkeborg så vi det jo første gang


  8. Nemlig! Gad vide om jeg kan finde billederne fra modeshowet…


  9. Det tørklæde er da bare SÅ lækkert, og heldigvis holder karry stadig🙂


  10. Synes egentlig bare at pigen i baggrunden er sød. Det må være din datter?


  11. Ja, det er det. Hun var småsløj og hjemme fra børnhave lige den dag vi skulle fotografere, så hun var med hele dagen.🙂


  12. […] stødte lige på en blog, jeg ikke kendte. Fie fra Hækleriet har hæklet Due fra Hovedstads. Det er vist en blog man bør holde øje med, for der bliver skabt smukke ting og […]



Skriv et svar

