h1

Irmahønen

31. oktober 2012

Irmahønen er Danmarks ældste neon-reklame. Den er fredet og den har en særligt plads i mit hjerte. Jeg var ikke i tvivl om, at den skulle med i bogen. Først havde jeg en ide om at brodere Irmahønen med neongarn på en pude. Det gik jeg dog hurtigt væk fra, den hæklede del af det var ganske enkelt lidt for kedelig! Så fik jeg øjnene op for den spejling Irma-reklamen giver i Peblingesøen. Det danner et fint stribeforløb, som var lige til at omsætte til hækling. Modellen er den der er på forsiden af bogen Hovedstads.

Når først man har styr på mønsteret er det nemt at omsætte til alle mulige andre ting, fx har jeg lige hæklet et halsrør med samme mønster, men hvor det er hæklet på Charlotte Kaaes krydrede facon med magiske nøgler. Det er hæklet i Filcolanas Peruvian highland uld, som fås i en slikbutik af farver.

4 kommentarer

  1. Hold op, hvor er den fin🙂 og rigtig god ide med at bruge de magiske nøgler til at få farveskiftet.


    • Ja, det bliver altså vildt lækkert, selvom jeg er knap så krydret som Charlotte🙂


  2. Hvor ser det spændende ud. Jeg får lyst til at gå i gang med halsrøret med det samme….😉 Jeg må lige få set de youtube-videoer med ro omkring mig. Spændende…🙂


  3. Det er ikke så nemt at se, men de mørke striber skifter også farve (bare meget diskret i mørkegrå, petrol og mørkeblå.



Skriv et svar

